Gå til innhold

Disse 12 tiltakene skal redusere bruken av salt på norske veier


Anbefalte innlegg

Nå som vinteren er i anmarsj, så har saltingen begynt igjen. Her jeg bor er det mange veier som ikke er berørt av salting, heldigvis, men den mest trafikkerte veien blir saltet. Merker meg i år, som de foregående årene at man salter konsekvent selv om det overhodet ikke er nødvendig, hvor tørr fin vei, blir omgjort til et saltgriseri uten like, klissvåt vei istedenfor en tørr fin vintervei. Senest idag med 2-3 minusgrader og ingen nedbør, så saltes det..

 

Att disse idiotene får lov til å drive på med dette tullet her vinter etter vinter er helt ubegripelig

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som vinteren er i anmarsj, så har saltingen begynt igjen. Her jeg bor er det mange veier som ikke er berørt av salting, heldigvis, men den mest trafikkerte veien blir saltet. Merker meg i år, som de foregående årene at man salter konsekvent selv om det overhodet ikke er nødvendig, hvor tørr fin vei, blir omgjort til et saltgriseri uten like, klissvåt vei istedenfor en tørr fin vintervei. Senest idag med 2-3 minusgrader og ingen nedbør, så saltes det..

 

Att disse idiotene får lov til å drive på med dette tullet her vinter etter vinter er helt ubegripelig

Årsaken til at dette tullet får fortsette, er at veisaltingen er godkjent og støttes av myndighetene. Norges største forurensning, saltingen, er unntatt fra Forurensningsloven. Husk at tilgangen på salt er ubegrenset, så begrensingen for profitt for saltkompaniene og andre i "partners in crime" er bruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...