Gå til innhold

Journalistikk


Vaagsnes

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en oppgave på Media. Vi skal finne et intervju objekt der vi må intervjue en person. Hovedtemaet er "Fremtiden". Jeg har null niks ideer i hodet om hva det kan være. Jeg har vært litt innpå verdensproblemer og global oppvarming osv. Men det er vanskelig å finne noen som jobber innenfor disse tingene. Gjerne kom med forslag til hva jeg kan intervjue og hvem. mvh: Adrian

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan snakke med noen astronomer, å høre hvordan de ser fremtiden. Vil for eksempel mennesker kunne bosette seg på andre planeter?

Eller snakke med bilforhandlere om fremtiden til el- hybrid-biler? Hvordan går salget? Selgere dere flere el- hybrid-biler enn før?

Lenke til kommentar

Hva med å snakke med noen som utdanner seg til noe? :) Kanskje et spennende og fremtidsrettet yrke.
"Utdanner seg til fremtiden

Peder (22) utdanner seg innenfor genforskning ved NTNU i Trondheim. Det anslås at man har bruk for mange genforskere i fremtiden.." Spør hva de tenker om fremtiden i yrket, forandringer i samfunnet opp mot yrke etc. Gå inn med funfacts - hvor mange studerer det nå kontra før, omsetning i bransjen ol.

__________________________
Du kan undersøke fremtidig teknologi. Biler, fly, duppedingser ol.
_________________________
Lag en sak om DNA i straffesaker. Ring kripos eller folkehelseinstituttet. De vil nok gjerne hjelpe deg!


Første jeg kom på i farten

Endret av Tom&Jerry
Lenke til kommentar

Hvem lager opptøyer med vold og blod ? Journalister kan stå bak dette fordi de skriver hvem burde være statsminister, og hvem skal være president og så videre. De styrer mye om politikk. De mener de har alltid rett. Når de ikke oppnår noe, så lager de skittentøy......

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...