Gå til innhold

ASUS GeForce 860m, dårlig lydkvalitet?!


Anbefalte innlegg

Hei! :wee:

 

Jeg kjøpte min ASUS Geforce 860m gaming laptop (mener det er 860..) for 2 år siden nå. Da jeg startet den første gang var lydkvaliteten dårlig da også husker jeg, men jeg fikk ordna det av en kompis som ikke lenger idag husker hva han gjorde.

 

MEN! Jeg formaterte min bærbar for noen dager siden, og da kom denne dårlige lydkvaliteten tilbake.. 

Lyden høres "innestengt" ut, det er sånn lyd som kommer av billige diskanter, litt vanskelig å beskrive..

 

Jeg ønsker skarp, god lyd. Har prøvd å justere på lydnivåer, ble litt bedre da jeg satte ned "intern bass" bl.a, men lyden er fortsatt rar og "innestengt". 

 

 

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve for å få tilbake god lyd..? Lyden er fra pc'n generelt, må være driveren som er med pc'n.. Usikker på om det er Nvidia driver når det kommer til lyd..? Vet jeg har det på skjermkort iallefall. (ellernoe.) 

Det er samme, fæle lyden uansett om jeg har i headset, setter på eksterne høytalere..

 

 

Håper på å få ordnet dette, stort irritasjonsmoment  :hm:

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! :wee:

 

Jeg kjøpte min ASUS Geforce 860m gaming laptop (mener det er 860..) for 2 år siden nå. Da jeg startet den første gang var lydkvaliteten dårlig da også husker jeg, men jeg fikk ordna det av en kompis som ikke lenger idag husker hva han gjorde.

 

MEN! Jeg formaterte min bærbar for noen dager siden, og da kom denne dårlige lydkvaliteten tilbake.. 

Lyden høres "innestengt" ut, det er sånn lyd som kommer av billige diskanter, litt vanskelig å beskrive..

 

Jeg ønsker skarp, god lyd. Har prøvd å justere på lydnivåer, ble litt bedre da jeg satte ned "intern bass" bl.a, men lyden er fortsatt rar og "innestengt". 

 

 

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve for å få tilbake god lyd..? Lyden er fra pc'n generelt, må være driveren som er med pc'n.. Usikker på om det er Nvidia driver når det kommer til lyd..? Vet jeg har det på skjermkort iallefall. (ellernoe.) 

Det er samme, fæle lyden uansett om jeg har i headset, setter på eksterne høytalere..

 

 

Håper på å få ordnet dette, stort irritasjonsmoment  :hm:

 

Hei.

 

Du har nok ikke en Asus GeForce 860m, da dette er skjermkortet i maskinen, ikke maskinen selv.  

Nvidia drivere som du nevner er derfor drivere til skjermkortet, og har ingen påvirkning på lyden i maskinen. 

 

Jeg tipper du mangler drivere til "alt", og dette finner du på Asus sine hjemmesider. Finn modellnavnet på maskinen (ofte på undersiden), eventuelt modellnummeret og google dette. Når du vet hvilken maskin du har, googler du: "navn på maskin" drivers. 

 

Få ned chipsetdrivere, nettverksdrivere, lydkort, trackpad osv... De har vanligvis en stor Zip-fil tilgjengelig med alt du trenger for å få maskinen oppdatert og klar til bruk. 

 

Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...