Gå til innhold

Grønnsisikhann ... .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den brennvidden må du ha vært ganske så nær selv om lutt grove strukturer minner om cropping, men uten noe som helst tap av skarphet det jeg kan se.

Lys, farger og detaljer er det heller ingenting å si på.

 

Roar

 

Hei, Roar.

 

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Brennvidde 140 mm i Micro4/3-format tilsvarer 280 mm i "full-format", så avstanden er nok større enn Exif-dataene gir inntrykk av.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Imponerende igjen. Synd med den dårlige exif. at det ikke går frem at dette er 280mm tilsvarende fullformat. Det står POWER på ditt objektiv mot MEGA på mine. Her er det vel forskjell både i kvalitet og pris, men likevel meget imponert over dette objektivet i teleenden 140mm. Mvh Gunnar

 

Hei, Gunnar.

 

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Første generasjon av Panasonics 14-140mm-objektiv (2009), hadde påskriften "Mega OIS", men på andre generasjon (2013), var dette endret til "Power OIS".

Det nye objektivet var dessuten mer lyssterkt og fysisk mye mindre.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

 

Imponerende igjen. Synd med den dårlige exif. at det ikke går frem at dette er 280mm tilsvarende fullformat. Det står POWER på ditt objektiv mot MEGA på mine. Her er det vel forskjell både i kvalitet og pris, men likevel meget imponert over dette objektivet i teleenden 140mm. Mvh Gunnar

 

Hei, Gunnar.

 

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Første generasjon av Panasonics 14-140mm-objektiv (2009), hadde påskriften "Mega OIS", men på andre generasjon (2013), var dette endret til "Power OIS".

Det nye objektivet var dessuten mer lyssterkt og fysisk mye mindre.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Jeg har ikke det du viser til, men 45-150mm. Vanligvis er slike bedre i teleenden enn de som starter på 14mm, Men det er som du sier bedre med POWER enn å handle med MEGA :-) Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Flott portrettert og komponert skarpt og med masse detaljer . Fantastisk lys/farger og en fin dus bakgrunn .

Det er flere enn oss som liker å sitte å varme seg i solen .

 

Alec

Lenke til kommentar

Flott portrettert og komponert skarpt og med masse detaljer . Fantastisk lys/farger og en fin dus bakgrunn .

Det er flere enn oss som liker å sitte å varme seg i solen .

 

Alec

 

Hei, Alec.

 

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Vi har hatt varmt vær og mye sol de siste ukene, men i går morges våknet vi til 5 cm snø ... .

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

 

Hei man, Albert

Ænnå et flott bilde av en flott fugel :thumbup: 

 

 

 

Mvh Leif :cool:

Hei, Leif.

 

Tusen takk for hyggelig kommentar !

 

Vennlig hilsen

Albert.

 

 

Bare hyggelig ! Her endelig flott vårvær, sol, blå himmel og lita vind, ca + 5 grader  :) Ikke noen snø på en uke :)  og våtmarken opner seg sakte. Idag kom et par horndykker og et par  toppand og fløg 4 ringduer over meg. Også en flott syngende svartrost satt i toppen på et grantre :) Storspoven roper, nå e vår ved fjæra og venter på trekkende vaderfugler og linerle   :) 

 

God lørdag !

 

Mvh Leif :cool: 

Lenke til kommentar

Virker som om du har avtale med småfuglene hvor de stiller seg opp i perfekte positurer, men vet av erfaring at det skal både erfaring og tekniske kunnskaper for å få slike resultater som du oppnår. Skarp og fin som vanlig, nydelige farger. Meget godt kamera dette.

 

Mvh Ragnar

 

Hei, Ragnar.

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Panasonic GH5 virker lovende, og både autofokus og fargebehandling er langt bedre enn hos forgjengeren GH4.

 

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...