Gå til innhold

GTX 1080 TI


Hemmis

Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal bygge en ny pc, kommer ikke til å bruke noen av mine gamle deler. så har satt opp en liste med noen deler jeg trenger! men hva tenker dere angående 1080ti? er det virkelig verdt med 11gb på skjermkort? kommer til å ha 27 tommer 144hz 1ms skjerm, og en vanlig 60hz skjerm tilkoblet til kortet. kommer dette kortet til å dra alle fremtidige spill i mange år fremover på ultra?

takk for svar 

mvh 

Stian Sønsteli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer dette kortet til å dra alle fremtidige spill i mange år fremover på ultra?

 

Nei, ingen skjermkort vil noengang det. Spill blir ikke mindre krevende med tiden. Det er ikke 11GB minne på et 1080Ti kort som avgjør hvor raskt det er. Hvis du lurer på om det er overkill, så er svaret nei. Hvis du kan godta prisen du må betale for det, så løp og kjøp :)

 

Anbefaler enten MSI Gaming X eller Asus Strix OC. Ja de koster mer enn "Founders Edition", men de kjøler bedre og er mer stillegående.

Lenke til kommentar

Bang for the buck som betyr noe spør du meg. Hvis man skal betale for reduksjon av temp/støy så vile jeg gått på hybrid eller vannkjøling.

dette stemmer ved gaming, dog ved idle kan ingenting slå silent-kjøling gjort av en større kjøleribbe :)

sørg for at kortet du bestiller kan kjøre passivt ved idle. om støy ikke er nøye - bestill det billigste kortet du finner. om støy er viktig, sjekk reviews. Alle kortene kan jo klokkes opp, så det er gjerne mindre viktig hvilken klokke kortet kommer med, å mer viktig hvor god kjølingen er :)

Lenke til kommentar

1080ti er bra nå for max innstillinger @ 1440p  :p tror wild lands er verste spillet jeg har prøvd så langt med 60 fps ish.. har ikke spillt det så mye men.. det meste kjører mye bedre en det. bf1 f.ex kjører vel over 100 fps avg. har ikke prøvd noen spill som tar mer en 4-5 gb minnet eneste er rotr max innstillinger 7gb. kortet blir vel utdatert før det trenger mer en 11gb sikkert. evt. for sli en gang i framtia? men det er jo det kortet som yter best i dag da bortsett fra titan xp2 :p sykt bra kort ivertfall ... vet ikke hvor lenge det varer men.. tar sikkert et år ivertfall til noe bedre kommer?

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

1080ti er bra nå for max innstillinger @ 1440p  :p tror wild lands er verste spillet jeg har prøvd så langt med 60 fps ish.. har ikke spillt det så mye men.. det meste kjører mye bedre en det. bf1 f.ex kjører vel over 100 fps avg. har ikke prøvd noen spill som tar mer en 4-5 gb minnet eneste er rotr max innstillinger 7gb. kortet blir vel utdatert før det trenger mer en 11gb sikkert. evt. for sli en gang i framtia? men det er jo det kortet som yter best i dag da bortsett fra titan xp2 :p sykt bra kort ivertfall ... vet ikke hvor lenge det varer men.. tar sikkert et år ivertfall til noe bedre kommer?

Usikkert hva som defineres med "verste" jeg kjører wildlands i 4k på Ultra i 60 Fps - det krever mer en både Wither 3 og Battlefield 1 - men ser sametidig en del bedre ut også - samtidig som det er litt andre avstander man ser klart og fint en i begge de andre spillene. Samtidig kjører jeg samme spillet på et enkelt GTX 780 i 90 fps i 1080p (da med mye instillinger på low) - så optimaliseringen er vel igrun helt grei siden 4 år gammel maskinvare også kjører spillet - mens det beste som er idag klarer alt på max i 4k. Er mer snakk om at det er mulig å stille grafikken enda litt bedre om man har maskinvare til det - å klarer man å kjøre very high så ser jo spillet allerede veldig flott ut :)

Lenke til kommentar

 

Usikkert hva som defineres med "verste" jeg kjører wildlands i 4k på Ultra i 60 Fps 

 

1080Ti i SLI da?

 

Ja, det er SLI, får rundt 40 FPS med 1 kort.

Men er ganske bra å kunne få til å kjøre maks selv om det krever SLI - Når Crysis kom var det jo lang tid før selv flerkortoppsett kunne nærme seg max settings i høy oppløsning. Tor også det er ganske få settings som skal tweakes for å kjøre 60 Fps selv med 1 kort.

Lenke til kommentar

 

1080ti er bra nå for max innstillinger @ 1440p  :p tror wild lands er verste spillet jeg har prøvd så langt med 60 fps ish.. har ikke spillt det så mye men.. det meste kjører mye bedre en det. bf1 f.ex kjører vel over 100 fps avg. har ikke prøvd noen spill som tar mer en 4-5 gb minnet eneste er rotr max innstillinger 7gb. kortet blir vel utdatert før det trenger mer en 11gb sikkert. evt. for sli en gang i framtia? men det er jo det kortet som yter best i dag da bortsett fra titan xp2 :p sykt bra kort ivertfall ... vet ikke hvor lenge det varer men.. tar sikkert et år ivertfall til noe bedre kommer?

Usikkert hva som defineres med "verste" jeg kjører wildlands i 4k på Ultra i 60 Fps - det krever mer en både Wither 3 og Battlefield 1 - men ser sametidig en del bedre ut også - samtidig som det er litt andre avstander man ser klart og fint en i begge de andre spillene. Samtidig kjører jeg samme spillet på et enkelt GTX 780 i 90 fps i 1080p (da med mye instillinger på low) - så optimaliseringen er vel igrun helt grei siden 4 år gammel maskinvare også kjører spillet - mens det beste som er idag klarer alt på max i 4k. Er mer snakk om at det er mulig å stille grafikken enda litt bedre om man har maskinvare til det - å klarer man å kjøre very high så ser jo spillet allerede veldig flott ut :)

 

mer som at det er det spillet jeg har spilt til dags dato som krever mest av skjermkortet. kjører max settings med temporal aa. og det virker som det ligger over 60 fps avg. da @ 2k. helt utrolig spill egentlig, latterlig bra grafikk O_O eneste som er teit er vel mangel på historie men... artig og ha et helt land man can cruise rundt i og såppas stor forskjell på de forskjellige plassene man er på også får virkelig inntrykk av at en utforsker et helt land. rimelig heftig i 2k :D

 

blir vel sli her og kanskje ettervert.. 

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...