Gå til innhold

Mye lavere hastighet på stasjonær enn bærbar


Anbefalte innlegg

Har slitt med tregt nett på stasjonær pcene mine. Kjøpte en ny stasjonær og valgte Tittel TP-Link Archer T9E AC1900. Får fortsatt under halvparten av hastigheten på målinger fra min Zeenbook. Begge kjører windows 10. Måler fra samme plass i leiligheten. Har prøvd å røre litt på antenne, men det hjelper ikke mye. Hva kan problet være?

 

Lurte også på det i forhold til mesh nettverk. Bor i en sokkel-leilighet. Får wifi fra etasjen over med AC1750 Wireless Dual Band Gigabit Router. Teket er veldig tykt, så bare 2.4ghz som gir en grei stabil hastighet. Vil det hjelpe noe kjøpe flere Google wifi rutere feks. Eller vil det ikke ha noen nytte, da taket er tykt over hele leiligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slitt med tregt nett på stasjonær pcene mine. Kjøpte en ny stasjonær og valgte Tittel TP-Link Archer T9E AC1900. Får fortsatt under halvparten av hastigheten på målinger fra min Zeenbook. Begge kjører windows 10. Måler fra samme plass i leiligheten. Har prøvd å røre litt på antenne, men det hjelper ikke mye. Hva kan problet være?

Har du antennene direkte på kortet, eller koblet til med kabel? Det er ikke "best" når antennene er gjemt bak kabinettet på PCen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...