Gå til innhold

[Løst] Bygge ny Gaming pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Specs: Phanteks Eclipse P400s

EVGA BQ 600W Hybrid Modular 80+ PSU

AMD Ryzen 7 1700X Prosessor

Noctua NH-U12S SE-AM4 CPU Kjøler

MSI GeForce GTX 1060 6GB Gaming X

MSI X370 Gaming Pro Carbon, Socket-AM4

Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB

Intel 600p 512GB M.2 PCIe SSD

WD Desktop Black 1TB 3.5"

Windows 10 Pro Garanti 1 år - Sende inn, Støtsikker PC-eske

 

Ellers kan du vurdere i7 7700k og GTX 1070 kanskje med intel hovedkort.

Resten av oppsettet er greit nok. Selv om jeg hadde vurdert EVGA SuperNOVA 750 G2 istedenfor.

 

Husk dette koster ennå mindre hvis du bygger selv eller har noen som kan bygge for deg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

attachicon.gifSkjermbilde (6).png

 

hei og takk for svar! jeg har satt opp noe, men lurer på hva dere syntes? trur dere denne kommer til å dra alle fremtidige  spill med ultra, evt litt streaming. evt hva burde jeg bytte ut?

takk for svar :3

 

Hvis du sikter etter en 5.0 Ghz overklokk på den 7700K, så for all del gå for den Corsair kjøleren, ellers er en Noctua D15S luftkjøler et bedre valg og billigere.

 

Anbefaler at du har Windows og alle spill på en SSD, så derfor kan en 250GB bli litt liten. Nå vet jeg ikke hvor mange spill du har, men en 500GB bør du gå for. 

 

PSU : EVGA SuperNOVA G3 750W eller en EVGA SuperNOVA 850 P2.

 

Edit : Skal du streame mens du spiller, er en Ryzen 7 1700X et bedre valg.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt Intel 600p 256gb fremfor den 2,5" ssden, også en WD HDD (black, red eller purple). Også som han over sier, en Noctua NH-D15 luftkjøler. Til streaming så vil nok Ryzen vinne på ytelse her. Kom nye drivere idag / igår så det ser lovendes ut for AMD

Har dessverre aldri hatt sansen for amd. så ønsker intel til spill pc evt ryzen på streaming pc. men kan noen sette opp en bra pc?

noe ala : kabinett: obsidian 750 d, intel prosessor og samme i hovedkort (1151 socket / 2011 v 3) bra skjermkort (vurderer gtx 1080 ti, men er det virkelig verdt å betale 7599,- for TI når gtx 1080 koster 5100,-?) 

har en eldre utgave av corsair 750 watt strømforsyning, vil denne fungere på nå dagens pcer?

tusen takk for all hjelpen folkens! helt sykt stor forskjell på dette `samfunnet`en innen spill diskusjoner.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt Intel 600p 256gb fremfor den 2,5" ssden, også en WD HDD (black, red eller purple). 

 

Litt liten SSD spør du meg. Kan være lurt å ha spilla også på en SSD. Dessuten holder en Samsung 850 EVO. Jeg gikk fra en Samsung 840 PRO, SATA SSD til en Intel 750 NVMe og kan ikke si at spill laster så mye raskere... Men klart raskere enn en vanlig harddisk så klart.

Lenke til kommentar

600p 256gb koster det samme som 850 evo 250gb, og dog med 2x hastigheten, noe som er kjekt å ha, og dem fleste intel z270 hovedkort har 2x m.2 slots, så da han vedkomne i fremtiden kjøpe en til og sette dem i raid 0 dersom han ville ha mer SSD plass til en grei pris.

 

For 1080p gaming så holder vel strengt tatt 1060 6gb og i5-7600k, evt 1070 om du spiller på 144Hz eller mer. I og med att du streamer så burde du gå for 7700k, z270 hovedkort slik att du kan overklokke også en Noctua kjøler.

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Du må nesten begynne med hva monitor du skal ha. Brenner du hele budsjettet på maskinen, inkl 1080 Ti f.eks, og sitter igjen med penger til en 1080P 60hz monitor så har du faila. :)

det er sant! men jeg tenkte å bruke det jeg får igjen på skatten ca(5k).

Lenke til kommentar

600p 256gb koster det samme som 850 evo 250gb, og dog med 2x hastigheten, noe som er kjekt å ha, og dem fleste intel z270 hovedkort har 2x m.2 slots, så da han vedkomne i fremtiden kjøpe en til og sette dem i raid 0 dersom han ville ha mer SSD plass til en grei pris.

 

For 1080p gaming så holder vel strengt tatt 1060 6gb og i5-7600k, evt 1070 om du spiller på 144Hz eller mer. I og med att du streamer så burde du gå for 7700k, z270 hovedkort slik att du kan overklokke også en Noctua kjøler.

så du ambefaler meg ikke i å kjøpe corsair h115i? 

Lenke til kommentar

men hva tenker dere om https://www.komplett.no/product/891155/datautstyr/pc-komponenter/prosessorer/intel-core-i7-6800k-prosessor# altså 6 core 3.4 ghz eller 4 core med 4,2 ghz til spilling?

Eneste grunn for kjøpe sokkel 2011-3 til privat bruk i dag er hvis man trenger 4 minnekanaler (8 rambrikker)

Ellers hadde jeg kjøpt Ryzen da det er mye bedre valuta for pengene.

 

Men intel i7 7700k kan konkurere i gaming, det gjør ofte litt vanskelig for folk å vurdere på lengere sikt.

Intel har vel nye cpuer på gang i August\ Coffee Lake så kanskje lurt å vente litt hvis du vurder intel. Kan jo være i7 8700k ikke er langt unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...