Gå til innhold

OneCall og Chess har ikke kunngjort roamingpriser etter 15.6


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chess svarer som følger til kunder som etterlyser fri bruk i EU/EØS etter 15.06 på Facebook, denne kommentaren fra igår:

 

Chess

Jepp, det vil vi!

Alle operatører er pålagt å inkludere bruk i EU OG EØS i henhold til et EU-direktiv. Før 15.06 i år vil også Chess-kunder kunne bruke telefonen som "normalt" i EU og EØS.

Vi jobber med å få løsningen på plass, og jeg håper det ikke er lenge til vi lanserer dette ? Hilsen Kari

 

OneCall nevner også til kundene sine som etterlyser det på Facebook at det ikke er langt unna:

 

OneCall

Den som venter på noe godt... trenger ikke vente så mye lenger ;) Vi ferdigstiller i disse dager EU-tilbudet til våre kunder, og kommer med mer informasjon så snart alt er klart. Vi håper du ønsker å bli hos oss og se hva tilbudet blir, vi er ganske sikre på at du blir fornøyd. Ha en fin dag!

 

OneCall har også en helt ny mobilapp for kundene sine under testing (dagens versjon ble sist oppdatert i 2012) så jeg tviler på at de bruker tid og penger på den slags om det brandet skal legges ned om kort tid.

 

Chess derimot er jeg mer usikker på, jeg føler det som at Chess er "Telia sin djuice" og den mer ungdommelige branden deres mens OneCall er "Telia sin Talkmore". Så kanskje Chess ryker til sommeren alá slik djuice gjorde, blir spennende å se hva de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Uansett hva som kommer fra OneCall og Chess, så venter jeg ingen revolusjon. De kommer trolig til å øke månedsprisen med en drøy femtilapp (som de fleste andre) og/eller justere inkludert datamengde litt ned. Uansett er dette en endring som skal varsles en måned på forhånd, så den 15.5 skal alt være på plass.

 

Det som er spennende, er hvilken trafikk som blir inkludert i prisen:

 

a) til Norge, eller
b) til Norge og det landet du er i (som Telia Norge har allerede), eller

c) til hele EU/EØS, som Telia Sverige (Hallo, Telia Norge) og Telenor Norge allerede har.

 

Data og gratis mottak av samtaler er allerede inkludert.

 

Så dere forresten hvor kort og elegant jeg skrev de tre punktene. Så enkelt kan det faktisk skrives...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

OneCall har i flere svar til kunder på Facebook, seneste i slutten av mars, skrevet at de ønsker å lansere inkludert bruk i EU/EØS uten økt månedspris eller redusert innhold i pakkene, så vi får se om de holder ord:

 

OneCall 

Vi jobber med en rettferdig løsning for våre kunder, som ikke innebærer økte priser eller mindre innhold i pakkene, slik de andre operatørene har valgt å løse "inkludert bruk i EU". Vi håper å lansere dette i løpet av kort tid, men har dessverre ikke et nøyaktig tidspunkt å gi deg. Vi kan uansett garantere at det skjer før 15. juni 1f642.png:)Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar

Hører veldig bra ut. Ikke glem at Chess er billigst i USA, 49 øre per minutt/mb og 19 øre per sms lar seg høre!

 

49 kr for 400 MB eller 99 kr for 1 GB data i USA som Talkmore og OneCall tilbyr syntes jeg er et bedre tilbud enn 490 kr for 1 GB i USA hos Chess.

 

Chess er dog totalt overlegen prismessig på ringepriser og sms i USA sammenlignet med andre operatører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...