Gå til innhold

Ekstremt varm 7700k?


Anbefalte innlegg

Fikk min 7700k i går, 5GHz @ 1.1V. 
Men varmt! Bare jeg ser på cinebench, eller hvilken som helst annen benchmark, når jeg 82 grader.
Men den blir ikke noe varmere enn det. Men er det normalt? 30 til 82 på nullkommasvisj?

Kjøler er en Corsair H105. NZXT H440 silent kabinett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min 7700k i går, 5GHz @ 1.1V. 

Men varmt! Bare jeg ser på cinebench, eller hvilken som helst annen benchmark, når jeg 82 grader.

Men den blir ikke noe varmere enn det. Men er det normalt? 30 til 82 på nullkommasvisj?

 

Kjøler er en Corsair H105. NZXT H440 silent kabinett.

 

Sikker på at du kjører 1.1V ?

Lenke til kommentar

 

Fikk min 7700k i går, 5GHz @ 1.1V. 

Men varmt! Bare jeg ser på cinebench, eller hvilken som helst annen benchmark, når jeg 82 grader.

Men den blir ikke noe varmere enn det. Men er det normalt? 30 til 82 på nullkommasvisj?

 

Kjøler er en Corsair H105. NZXT H440 silent kabinett.

 

Sikker på at du kjører 1.1V ?

 

Vel, jeg VAR sikker, helt til jeg kjørte CPU-Z nå. 

1.352V... 

Skjønner ikke bæret av MSI sin software & bios, alltid vært Asus-bruker :p

Lenke til kommentar

Min har akkurat samme temp som du forklarer her Krist81.. Men jeg har ikke overklokket. Har forstått at kaby lake i7 7700k prosessorene har ganske høy temperatur. 80 grader er ikke skadelig, men skulle gjerne hatt den ned.. Mulig jeg må få meg en vannkjølt cpu vifte

Endret av Raa9
Lenke til kommentar

Min har akkurat samme temp som du forklarer her Krist81.. Men jeg har ikke overklokket. Har forstått at kaby lake i7 7700k prosessorene har ganske høy temperatur. 80 grader er ikke skadelig, men skulle gjerne hatt den ned.. Mulig jeg må få meg en vannkjølt cpu vifte

Er egentlig ikke så bekymret for temperaturen, var ingen throtteling.

Men måten temperaturen oppfører seg overrasket meg!

Den går jo fra 30 til 82 fortere enn du får sagt underbukse, og samme reaksjon når du avslutter en bench. 

Da er den instant tilbake til 30. 

 

Med min gamle 4670K så var det en slak økende temperaturkurve... Her er jo alt av/på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...