Gå til innhold

Wi-Fi-tilgangen kan være avgjørende når unge voksne skal velge hotell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok slett ikke bare "unge voksne" som tar disse vurderingene. Både på forretningsreiser og fritidsreiser har det etter hvert blitt et absolutt krav at hotellene vi bruker har gode trådløsnett. Min kone og jeg vil vel passe best inn i kategorien "noe eldre voksne", men fritidsreiser med bruk av overnattingssteder uten gode trådløsnett er helt uaktuelt. Vi har helt klart blitt et tilkoblet samfunn, både på godt og vondt (mest godt vil jeg nå påstå).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At tilgangen på wifi har større betydning enn hotellnavnet burde vell være åpenbart? Einaste grunnen eg kan sjå til å velge bort eit hotell utelukkande på grunn av navnet er dersom hotellnavnet er usedvanlig vanskelig å huske/uttale. Så lenge eg slepp jukselapp med lydskrift for å få taxisjåføren til å kjøyre meg på rett plass så er det heilt likegyldig om hotellet heiter "dark alley" eller "ocean view".

 

 

Det som det hadde vært langt meir interessant å forske på er kva krav gjestane stiller til wifi basert på dekning, hastigheit og pris.

Personleg er eg godt nok fornøgd med gratis hotell-wifi sjølv om det ikkje går så raskt.

Og hoteller som tilbyr wifi for opp mot 100-lappen i døgnet sorterer eg glatt i same kategori som hotell som ikkje har wifi.

 

Eg ønsker sjølvsagt tilbud om raskt og godt internett, men om det er ei delt linje på 1 Mbps eller ei dedikert linje på 100+ Mbps er nok ikkje åleine utslagsgivande for hotellvalget med mindre pris, kvalitet og beliggenheit forøvrig er lik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...