Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Tenker på å kjøpe en ny PC til stuen, type mini PC.

 

Den skal brukes til å streame, film, musikk, men også gaming av enklere spill som WoW, LoL, etc.

 

Så for at disse spillene skal kjøres greit, hvilke specs bør jeg minimum har?

 

Holder det med i5 og intel HD 620, eller er det bedre med intel HD 580?

Eller må jeg opp i f.eks Geforce 960 eller lignende?

 

Har sett litt

 

Tror det bblir en Asus ROG GR8II

Er det ikke like greit å gå for i7 prosesser og ikke i5? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg dekoder h.264 i Full HD på en medium dual core CPU med MPC-HC. Kjører du off-loading på HD 620 er det ikke rare CPU-bruken. Eneste grunnen til å ha masse CPU og/eller GPU er hvis du bruker avanserte filter for video-prosessesering, ellers er CPU-kapasiteten i en CPU med integrert HD 620 overkill til en HTPC som brukes enkelt. Det mest problematiske i en HTPC sånn jeg ser det er å få ok lyd. Det er et større problem enn bilde pardoksalt nok siden lyd gjerne er analog når en dropper digitale kontakter av plasshensyn. Kjør gjerne optisk spdif hvis du ikke tar ut lyden over HDMI/DisplayPort

https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_HD_and_Iris_Graphics#Capabilities_.28GPU_video_acceleration.29

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det holder til relativt lette spill. Spill basert på DX8 (2002-ish) er ytelsesmessig greie. Jo høyere i årstall du går jo lavere FPS. Dette er primært produktivitets-orienterte løsninger som er gode på video og 2D. De funker vel også for lite krevende emulator-samlinger som f.eks Lakka som kan være aktuelt til underholdning i form av retrogaming.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...