Gå til innhold

Ny dab bilstereo, hjelp :)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil prøve å montere ny radio i bilen, ettersom at jeg ikke ønsker å bruke adapter. Har lite erfaring med bil og "mekking", men funnet ut hvordan jeg får skrudd ut den integrerte radioen. En som tipset meg om å kjøpe på Ebay, er det noen her som vet om stereoene fra Ebay støtter DAB?

 

Har sett litt på denne: http://www.ebay.com/itm/7-Car-DVD-GPS-Stereo-Radio-Player-for-Toyota-Avensis-T250-2003-2009-Capacitive-/222174084681

 

Er det slik at det er forholdsvis "enkelt" å installere ny radio? Etter jeg har skrudd ut den gamle, så er det bare å plugge ledningene inn i den nye, så skru det på plass igjen, eller er det verre en som så?

 

Setter pris på alle svar!! :) 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en tur innom til en Bilradiospesialisten. De kan hjelpe deg med det du trenger til din bil. Den radioen du linker til ser ikke ut til og ha DAB. Det du som regel trenger er ramme tilpasset din bil, selve radioen og overganger (følger som regel med radioen).

 

Du har også forskjell mellom 1-DIN og 2-DIN radioer. 1-DIN er halvparten så høy som 2-DIN.

 

Ønsker du absolutt og kjøpe fra eBay eller tilsvarende er det greit og vite viljen bil du har (modell og årstall) da det sier litt om hvilken ramme og overgang som trengs.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Ta en tur innom til en Bilradiospesialisten. De kan hjelpe deg med det du trenger til din bil. Den radioen du linker til ser ikke ut til og ha DAB. Det du som regel trenger er ramme tilpasset din bil, selve radioen og overganger (følger som regel med radioen).

 

Du har også forskjell mellom 1-DIN og 2-DIN radioer. 1-DIN er halvparten så høy som 2-DIN.

 

Ønsker du absolutt og kjøpe fra eBay eller tilsvarende er det greit og vite viljen bil du har (modell og årstall) da det sier litt om hvilken ramme og overgang som trengs.

 

Lykke til

Har en Toyota Avensis sedan 2004 modell. 2-DIN hvis jeg ikke tar helt feil!

 

Hadde vært best å unnga Ebay hvis mulig, men skulle gjerne klart å holde meg på under 4000, det blir kanskje vanskelig hvis jeg skal kjøpe fra forhandler. 

 

Takk for svar! 

Lenke til kommentar

Ikke kjøp radio fra Ebay. DAB+ benyttes ikke så mange steder i verden (IKKE KJØP DAB, da funker det ikke).

Som det var før i tiden med FM båndet, så benyttet de andre steder andre frekvenser, slik at radioene ofte ikke hadde samme frekvensene som her hjemme. Så sjekk hvilke MHz bånd radioen har, og hvilke de sender på her hjemme.

 

Når det er digital radio, så bruker de satelitt i USA, og ikke DAB type sist jeg hørte noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...