Gå til innhold

Acer Ferrari 3000


kengen

Anbefalte innlegg

Når folk skryter uhemmet av maskiner som Fujitsu Siemens Amilo D 1840, og ikke har annet enn en gammel Dell maskin å sette den opp mot, så lurer jeg på om det bare er meg som har finlest spesifikasjoner og sjekket opp mot priser og tilbud fra andre, når det gjelder Acer Ferrari 3000???

 

For finnes det noen tilsvarende?

Ferrari3000-5.jpg

 

Først trodde jeg denne Ferrarien bare var en fasadegreie og skrytemaskin for de med mer penger enn vett, men jeg kan fortsatt ikke finne noen alternativ maskin der ute som er i nærheten av å matche de samlede spesifikasjonene på den.......

 

512 Mb RAM (utbyggbar til 2Gb), dual DVD-brenner (+/-), 4i1 kortleser, Smartcard leser, 54 Mbit Wlan (802.11g), 4xUSB 2.0, FireWire, Bluetooth, 60 Gb (ATA100) disk for ikke å nevne ATIs Radeon 9200 (AGP 8X,128Mb ram) + hardware MPEG2/DVD støtte og mobil prosessor (AMD Athlon XP Mobile 2500+ (1.86 Ghz, tilsvarer en P4 2.5 Ghz)), og alt dette integrert og under 3 kg/ 18000,- kr. :thumbs:

 

Jeg kan ikke, selv ikke om både pris, vekt og kanskje et par funksjoner utelates, finne noe tilsvarende!

 

Jeg ser at f.eks. FS Amilo D1840 har noen marginalt bedre ytelsesspesifikasjoner som raskere prosessorhastighet med P4 3.0 ghz, hakket råere grafikk med Radeon 9600, litt større (men kanskje tregere?) harddisk og en bred skjerm. Men jeg har hatt en slik skrivebordserstatter med desktop-prosessor i 8 måneder nå, ECS EliteGroup Green 732, og jeg gleder meg enormt til å bli kvitt den infernalske og konstante støyen som nedkjølingen av skrivebordsprosessoren medfører, for ikke å snakke om vekten, og den dårlige batterilevetiden!

 

....og Ferrarien har jo altså en lang liste med innebygde funksjoner/spesifikasjoner som du ikke får i noen annen maskin på markedet.... og til en lavere pris (17.478,- inkl.mva. hos Avatek Data, inkludert XP Home ++)!!!!

 

PS! Det lekre designet, med sølv og Ferrari farge og logo, foruten medfølgende optisk mus, også med Ferrari farger og logo, trekker jo heller ikke ned!

 

Jeg får mitt eksemplar til helgen :D, og kommer gjerne tilbake med en liten testrapport..... her

er link til Acers spesifikasjoner m/bildegalleri!

Endret av kengen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en Dell 8600 med Intel m-prossessor og Fx5650 brikken er mye kjappere, Ati 9200 er forøvrig en kontorapplikasjonsbrikke..den egner seg dårlig for spill..har riktignok dx9 støtte, men hva er vitsen når den ikke har kraften til å kjøre dx9 titler uansett...

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
en Dell 8600 med Intel m-prossessor og Fx5650 brikken er mye kjappere..

 

Jeg forstår ikke hvordan du kan sammenligne denne maskinen med Ferrarien. Den har muligens som du sier en noe raskere grafikkløsning, men da primært i spill som støtter DirectX9 (som ATI Radeon 9200 ikke støtter). Men selv om testen du finner her på barbara viser noe bedre resultater for Fx5650 grafikk enn Radeon 9000, så er det jo også Radeon 9200 som sitter i Ferrarien, med 8X AGP fremfor 4X i Dell 8600 og Radeon 9000! Prosessoren i Dell 8600 er jo en Pentium M på 1,5 ghz og skal dermed være ganske tilsvarende AMDs Athlon XP Mobile 2500+ på 1,8 Ghz. Det er jo ellers tradisjonelt Intel som hele tiden har messet om betydningen av Mhz, hvor AMD har påpekt at deres prosessorer med lavere Mhz yter mer per Mhz.

 

Forøvrig så vil jo en helt strippet utgave av Dell 8600 (30Gb/1.4 Ghz PM, 256 Mb Ram, ingen DVD-brenner eller noen av de andre tilleggsfunksjonene) koste mer enn Ferrarien (som har alt tenkelig utstyr som standard), så dette blir nesten som å sammenligne en Dragracing bil (som ikke har annen funksjon enn å kjøre fort i noen hundre meter, til en vanvittig pris) og en Fullblods gateracer (som en Ferrari) med all tenkelig luksus og funksjoner i tillegg til motorstyrke!

Lenke til kommentar
Forøvrig så vil jo en helt strippet utgave av Dell 8600 (30Gb/1.4 Ghz PM, 256 Mb Ram, ingen DVD-brenner eller noen av de andre tilleggsfunksjonene) koste mer enn Ferrarien (som har alt tenkelig utstyr som standard), så dette blir nesten som å sammenligne en Dragracing bil (som ikke har annen funksjon enn å kjøre fort i noen hundre meter, til en vanvittig pris) og en Fullblods gateracer (som en Ferrari) med all tenkelig luksus og funksjoner i tillegg til motorstyrke!

Hvordan får du en ribba I8600 til å bli dyrere enn Ferrari'en?

 

En "ribba" I8600 koster 13.256,- inkl frakt. For rundt 17k får du en I8600 med DVDbrenner, FX5650 grafikk, 1680x1050, P-M1.5 og 60gig HD. Minne kjøper man et annet sted, da ligger man vel på Ferrari prisen.

 

Når det er sagt så vil jeg si at jeg gleder meg til å lese din erfaring med Acer maskina! Det er bra pris på den maskina, og XP-m prosessorne er fine! Acer maskina er også noe lettere enn I8600, hvilket jeg verdsetter.

 

Knut

Lenke til kommentar

Hei

 

For det første er det ingen!! forskjell mellom AGP4x og AGP8x på noen av disse skjermkortene. De er ikke kraftige nok til å utnytte den teoretiske båndbredden som AGP8x kan gi.

For det andre bruker Ferrari pcen AMD prosessor som gjør at hele systemet blir billigere.

Hvis du kan leve med litt mer støy enn en "god" centrino pc, så er Ferrari pcen et meget godt valg, med gode spesifikasjoner og en bra pris.

Du vil også forlenge batterilevetiden betraktelig med en Pentium M prosessor.

 

Lykke til med pcen. Gleder meg til å få en beskrivelse av den.

Lenke til kommentar
Hvordan får du en ribba I8600 til å bli dyrere enn Ferrari'en?

 

Det er bare å klikke på linken min, gjentatt her: Dell 8600

 

En "ribba" I8600 koster 13.256,- inkl frakt. For rundt 17k får du en I8600 med DVDbrenner, FX5650 grafikk, 1680x1050, P-M1.5 og 60gig HD. Minne kjøper man et annet sted, da ligger man vel på Ferrari prisen.

 

Er du sikker på at du ikke da snakker om eks.mva. priser? 17.478,- for Ferrarien er inklusive mva.

 

Om du fortsatt mener at du kan få en Dell 8600 billigere enn Ferrarien, så må du fortelle meg hvor!

Lenke til kommentar
Problemet var nok 3års complete care.

 

Du har nok rett i det, jeg overså denne opsjonen. Men uansett, i billigste utgave har den jo ikke engang GeForceFX™ Go5650 men derimot gamle GeForce4.

 

Og du kan riktignok få med noen ekstra opsjoner og utstyr for prisen av en Ferrari, men ikke på langt nær så mye!

 

Ved et forsøk på å konfigurere den så nært opp til Ferrarien som mulig, så kom jeg til en pris på: 24 192,- inkl.mva. Men fortsatt mangler den da en del, som f.eks. kortleser,firewire,smartcardleser og optisk mus.

Lenke til kommentar

Jeg får mitt eksemplar til helgen :D, og kommer gjerne tilbake med en liten testrapport..... her

er link til Acers spesifikasjoner m/bildegalleri!

Hei,

 

Hvordan har det seg at du får maskinen allerede til helgen, har du kjøpt den i utlandet?

 

Jeg hadde tenkt å kjøpe den nå for å ta den med på en lengre reise i neste uke, men fikk beskjed om at sentrallageret til Acer i Norge først fikk den inn 19 desember...

 

 

mvh

 

noruego

Lenke til kommentar
[quote]Hvordan har det seg at du får maskinen allerede til helgen, har du kjøpt den i utlandet?
[/quote]
Jeg bestilte min hos Avatek for et par uker siden, og får den da fra første sending som de skulle få til helgen, mulig jeg ikke får min før til uka, men de sa at den skulle bli sendt direkte til meg. De som bestiller nå, får ikke maskinen før etter 19. desember da neste sending kommer, men også da i begrenset antall. Maskinen sies forøvrig ellers å bli produsert i kun et begrenset opplag, så det er mulig man bør skynde seg å bestille den, om man i det hele tatt skal få tak i et eksemplar. Men selvsagt, det kommer vel lignende konfigurasjoner etter hvert, både fra Acer og konkurrentene, men for øyeblikket synes jeg dette ser ut til å være det desidert beste Notebook kjøpet som blir å oppdrive på denne siden av jul i alle fall!
Lenke til kommentar
Når folk skryter uhemmet av maskiner som Fujitsu Siemens Amilo D 1840, og ikke har annet enn en gammel Dell maskin å sette den opp mot, så lurer jeg på om det bare er meg som har finlest spesifikasjoner og sjekket opp mot priser og tilbud fra andre, når det gjelder Acer Ferrari 3000???

De fleste som skryter at 1840 har hvertfall testa maskinen. Du skryter jo av en maskin du bare har sett bilder av og aldri har tatt i!

Å finne maskiner som ligger på samme nivå/pris som Ferrari er da ikke så vanskelig..

Ikke det at Ferrari'n ikke er bra, har denne maskinen i tankene jeg også. Venter bare på Barbara sin test av maskinen (om den kommer för jul) för jeg sprer rundt meg med cash.

Skulle også önske man kunne fått den i en annen farge. Liker ikke den glorete, harry rödfargen.

Endret av MCDr
Lenke til kommentar
De fleste som skryter at 1840 har hvertfall testa maskinen. Du skryter jo av en maskin du bare har sett bilder av og aldri har tatt i!

Du har vel et poeng der, men saken er jo at jeg har bestilt denne maskinen for en stund siden, og er nå spent på om jeg gjorde et riktig valg. Jeg vet jo at man egentlig ikke skal gå rundt og sjekke priser og spesifikasjoner rett etter at du har handlet, for det vil jo alltid dukke opp noe billigere og bedre etter kort tid. Men jeg klarer altså ikke å la være.... :ermm:

 

Å finne maskiner som ligger på samme nivå/pris som Ferrari er da ikke så vanskelig..

 

OK! Jeg ser at maskinen du linker til ikke er så langt unna. Den er jo også fra Acer, men har halvparten så mye grafikkminne, 1 usbport mindre, mangler Bluetooth og smartcardleser, har tregere wlan, ikke dual dvd-brenner, ingen optisk mus inkludert og koster en drøy tusenlapp mer.

 

Den har riktignok også Intel Pentium M prosessor fremfor AMD Mobile XP, men jeg har ikke sett noen sammelignende tester som viser hvilken som er best ennå?

Og når det gjelder designet, så liker jeg nok Ferrarien best jeg da, selv om smaken her tydeligvis er delt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...