Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

15A sikring ryker. Klarer ikke finne feil


Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp til å feilsøke 15A sikringen min.

 

Har en Honda CB500 1997.

 

På sikringsboksen står det følgende:

15A

Meter, Tail

Horn: Turn

Stop

Position

Indicater

 

Slik har jeg feilsøkt:

Jeg har sjekket ledninger til alle blinklys og etterisolert disse godt. Har ikke funnet noen skader.

 

Med sykkelen på har og ny sikring har jeg testet blinklys, bremselys, horn, speedometerlys og ruset motoren (i fri). Alt fungerer helt fint. Jeg klarer ikke å fremprovosere problemet uansett hvor hvor mye jeg trykker på samtidig. Horn, blinklys og bremselys samtidig fungerer helt fint.

 

Jeg setter meg så på sykkelen for en test tur. Jeg setter sykkelen i første gir, alt fint. Jeg slipper bremsen, alt fint. Jeg slipper ut clutch og begynner å trille. Boom, etter 0,5 meter ryker sikringen.

Dette klarer jeg å fremprovosere gang på gang. Sikringen ryker hver gang sykkelen begynner å rulle.

 

Noen som har peiling?

En kompis sier det kan være volt regulatoren, men jeg vil helst ikke kjøpe ny uten å være sikker på hva som er galt.

 

OBS: Jeg har ikke god peiling på elektro og relatert fagspråk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være speedometeret eller instrumentpanelet? Kan du koble de fra og teste uten?

 

Du kan jo også prøve å rulle ned en bakke med motoren av men tenninga på og se om sikringen ryker. Gjør den det så kan du utelukke dynamo og regulator.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...