Gå til innhold

Windows 2003 Server = Sykt ustabilt


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått lagt inn Win 2003 Server.

Men når jeg kjører Messenger og Winamp er det sykt ustabilt og "hakker" slik at jeg må reboote. :angry::angry:

Det har ikke vært slik før........XP var helt perfekt.

Og når jeg trykker på File og ska inn på New så "hakker" maskina igjen....men bare i noen sekunder.......... :angry::angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om Messenger har noe direkte med problemet å gjøre, men hvis lyden er hakkete så tyder det på at du må endre til større diskbuffer. Den er antakelig satt til default 4 MB. Med Xteq Systems sitt tweakprogram (eller tilsvarende) kan du øke cache'en til 64 MB (System, Memory, I/O Lock Pages).

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med å bruke 2003 server som en workstation???

Du kom meg i forkjøpet gitt!

Ikke at det skal ha noe å si, men Windows 2003 Server ble garantert ikke laget for å spille MP3 via WinAmp.

 

Tilbake til saken, har du aktivert servicen for lyd, den er vel av som standard.

Når du skriver "hakker" mener du at lyden hakker eller er det hakking i Windows grensesnittet? :dontgetit:

Lenke til kommentar

jeg har satt det opp helt likt som en kammerat av meg(som har samme komponenter)

 

Grunnen til at jeg vil bruke Win 2003 Server er for å prøve det ut siden ganske mange av mine venner skryter av det.

WinXP sliter dessuten med noen utrekninger innen avansert matte som Win 2003 Server klarer. Dette er programmering.

Men dersom det ikke klarer noe annet skifter jeg tilbake og har dual-boot med Win 2003 server og XP

Lenke til kommentar

Kjører 2003 og har kjørt det i en del måneder nå. Har aldri hatt noe problemer med noe av dere har sagt her. Jeg bruker den som workstation. Det er så utolig mye bedre enn windows xp syst jeg. Ufattelig stabilt og greit å bruke. Greit nok, det var litt makk i begynnelsen, å aktivere sound og full hardware støtte, men når dette er gjort, er det drømme windows-os'et spør du meg. Kompatibelt med alt jeg har prøvd av spill og lignende til nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...