Gå til innhold

NEC Nd1300A


oizann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er et godt spørsmål! Jeg fikk minst feil, faktisk ingen på ca 30 disker, med firmware 1.06. Nå har jeg 1.08, men den er nå mere kresen på Princo. Men jeg kan nå brenne 4x hastighet på noen skiver jeg ikke kunne før... , That's write f.eks. Hvis du har planer om å brenne på billig media, ville jeg brukt 1.06. Men jeg vil anbefale å bruke litt bedre media, Princo er ikke god kvalitet, det gjelder å ha litt flaks med spindelen du kjøper!

Anbefaler Traxdata DVD-R 4X. 198,- for 10 stk med cover. Disse er 1300'en veldig glad i :)

Men det er kanskje andre erfaringer der ute... jeg har en mistanke om at DVD brennere kan oppføre seg litt forskjellig, og i forskjellige systemer. Viktig at du følger anvisningene nøye ved flash av firmware.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall stor forskjell på platene, fra det helt perfekte til plater som man kunne kastet rett i bosset.

 

Jeg kjøpte en spindel på 100 princo plater sammen med nec 1300 brenneren min. De første 40 eller så fungerte glimrende, nå brenner jeg med 2x og verifiserer alle plater for jeg sletter det jeg brenner ut.... Hadde noen stygge opplevelser, men Plextor leseren min klarte i alle fall å klore det meste ut. Hadde jeg visst at DVD stuespilleren min kunne bruke dvd+r hadde jeg kjøpt en spindel med ritek dvd+r i utgangspunktet.

 

Stakk innom Clas Ohlson og kjøpte en spindel med 25 Traxdata dvd+r for 449 (ca. 18,- stk) etter å ha lest tråden om mediainfo her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164498 . Dette var plater av veldig god kvalitet så langt, men jeg bør vel svi opp i alle fall de 25 før jeg uttaler meg :)

 

Det "artige" er jo at DVDer tilsynelatende brennes helt perfekt, også de som er helt på trynet. Ingen feilmeldinger eller noe i den dur. Det er bare det at de ikke kan leses etterpå :)

Lenke til kommentar

Traxdata har bra plater ofte til grei pris, meget gode plater, ihvertfall det jeg har brennt til nå er problemfritt.

 

Du skal kunne brenne Princo med FW 1.08, Brenner du fra harddisk eller "on the fly"?

 

Husk nå at det kan være feil både i dataen du brenner og program bugs, så ikke legg all skyld på platene.

Lenke til kommentar
Traxdata har bra plater ofte til grei pris, meget gode plater, ihvertfall det jeg har brennt til nå er problemfritt.

 

Du skal kunne brenne Princo med FW 1.08, Brenner du fra harddisk eller "on the fly"?

 

Husk nå at det kan være feil både i dataen du brenner og program bugs, så ikke legg all skyld på platene.

 

Nei, brenner aldri dvd "on the fly", legger alltid image på hdd. Jeg vet at det burde funke like bra med Princo og 1.08, men av en eller annen grunn gjør det ikke det. En opplagt mulighet er jo at de to siste spindelene jeg kjøpte var bare skit... men jeg synes det er litt merkelig at jeg lagde så mange vellykkede brenninger med Princo før oppgraderingen. Bruker nå Nero ofte, og verifiserer data etter brenning.

Spørsmål: Hvis verifiseringen er ok, kan jeg da være trygg på at backupen er 100%, eller må jeg allikevel sjekke den i stue spilleren?

Uansett, tror jeg heretter går for Traxdata... mid pris, men høy kvalitet.

Endret av Wave
Lenke til kommentar
Jeg kommer personlig til å sky princo som pesten :) Ikke store prisforskjellen på princo og andre, og det skal ikke mange defekte dvder til før princo ender opp som den dyreste.

Dette er jo litt feil da... Princo koster bare halvparten sammenlignet med mange andre... men du har jo rett i at det fort kan bli det dyreste!

Jeg skulle dog ønske at flere hadde den hvite labelen sånn som Princo, genialt å merke selv med utskrifter og sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...