Gå til innhold

Strøm til sykkelkafé


Sanskulott

Anbefalte innlegg

Hei! Dette er min første post på forumet her, men jeg har lest mange tråder her tidligere og sett det er en god plass å få hjelp.

 

Noen venner og jeg planlegger å bygge en mobil sykkelkafé, og skulle gjerne hatt praktiske tips og råd om elektrisitet. Vi ønsker ikke å være avhengige av å leie strøm fra stikk, slik at vi kan være veldig mobile.

 

Vi trenger nok strøm til å drive en espressomaskin, helst via stikkontakt. Dersom vi får mer effekt enn som så er dette bare bra, men i hovedsak er det dette vi behøver. En espressomaskin kan være så mangt - noen krever mye strøm, men vi tenker nå en enkel maskin til å starte med. Effekt mellom 1 260 og 2000 watt.

 

Budsjettet vårt er begrensa, men vi håper dette lar seg løse på en praktisk måte. Vi hadde satt stor pris på hjelp til å få noen tips :-)

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man godtar litt bråk, er det rimeligst å kjøpe et brukt bensin eller diesel aggregat..

 

Ellers må man ha en batteribank, inverter, og lader.. Det blir raskt tungt og dyrt.

 

Takk for raskt svar! Vi har et dieselaggregat tilgjengelig, men som du sier bråker det ganske mye. Hadde vært fint med mindre bråk. Da er det kanskje for mye å forvente 2000 watt også?

 

Vi ser også på muligheten til å lage espresso uten maskin. Det skal gå. Men steaming av melk er fortsatt et problem, sånn at vi kunne trengt noe strøm. Eventuelt får vi kjøre gass til å varme opp melka, tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...