Gå til innhold

probs med Plextor 24x'


mehmeh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det betyr mye at du har gode plater. Plextor, og flere andre brennere, har en funksjon som sjekker dette, og setter ned hastigheten.

 

Dersom du bruker Nero og går inn på "choose recorder" og "advanced settings", skal du kunne velge vekk denne funksjonen, men da er sjangsen mye større for feilbrenning.

 

_________________

 

Byggeren

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-28 10:28 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 14:39, bertie skrev:

etter hva jeg vet så kan man ikke skru av denne funksjonen, hvertfall ikke i nero.


 

Det er mulig du har rett her. Jeg har en Aopen 24x brenner, denne bruker noe de kaller "justspeed" for å finne brennehastigheten på platene. Denne funksjonen kan altså skrus av slik jeg beskriver over, jeg trodde derfor det skulle være mulig å skru av en tilsvarende funksjon på Plextor brenneren. Plextor er tross alt kongen på haugen, bare så synd at det som regel gjelder prisen også :smile:

 

 

_________________

 

Byggeren

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-28 14:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:


TrygveD skrev (2002-02-28 09:59):

kjøpte brenneren for en uke siden eller noe og den bruker 7min(!) på ei plate, både i nero og fireburner.

dette klarer jo nesten en 8x glatt! :smile:

veit at 7min er ganske sweet, men det var ikke det jeg betalte for.


jeg har brenneren på samme runde ide kabel som dvd-leseren, men dette er vel ikke problemet?


jeg har ikke innstallert noen drivere, men det trengs vel heller ikke i windows(2k)?


en rar ting er at jeg testet på 20x i går - og da brannt den på ca. 6min =).

hehe, lurer på hva det blir på 16x da.


hjelp?



Hvis du har plextorbrenner så anbefaler jeg deg til gå på hjemmesidene til plextor å laste ned den siste firmware til din brenner.

Nei, Dvd-spilleren skal normalt sett ikke lage deg noe probemer. Ville oxo anbefalt deg å kjøre de driverene som lå med sammens med brenneren på ei cd-plate. Du kan da ikke regne med at Brenneren skal fungere da?

Ev. last ned nyeste drivere på http://www.plextor.be

__________________________

Don't Blame Me, I'm just a messenger

Lenke til kommentar

I det du åpner Nero kommer det opp forskjellige valg,(new compilation.)Hvis du går bort til headeren det står "burn" på så har du et valg der.

Default er den vel huket av for

"determine maximum speed", pass på at denne IKKE er huket av.

Så lenge denne IKKE er huket av så brenner Plextor'en på angitt hastighet.

Lenke til kommentar

Som sagt, last ned en oppgradering til brenneprogrammet ditt hvis det har vanskeligheter med å støtte brenneren, kjøp kodak-CD-er de støtter 24x, jeg brenner musikk-CD-er i 24x med topp kvalitet, dette får du ikke til på f.eks verbatim, de støtter bare 8x på musikk etc.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Testet på en Plextor 24x i går, den var ganske kresen på platene. Firmware 1.03. MMore 32x brant helt OK, skiftet 'gir' to ganger. Starter på 16x til 10-12%, brenner så på 20x til ca. 20% og brenner så på 24x resten. Brenneren tester platen mellom hver gang den skifter hastighet. Prøvde så med Prostore 24x, de platene kom seg ikke over 20x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...