Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vennine som oppfører seg rart i forhold til vårt nære vennskap


Anbefalte innlegg

​Jeg trenger litt råd...

 

Har en nær vennine jeg har hatt ca. femten år, vi har hatt noen år med mindre kontakt, men har hatt kontakt flere år nå...

 

Jeg føler hun svarer meg rart på ting ofte og føler at hun gjør ting i ulike situasjoner ovenfor meg som ikke tilsier helt nært vennskap. Jeg blir forvirret av det for jeg vet ikke om det er meg som overreagerer , om hun er en sånn type person som ikke har helt moralen på plass eller om hun bare er veldig enkel og tenker mer som enn mann...

 

Hun kjeftet meg nærmest ut før hennes utdrikkningslag som hun selv bestemte dato for da jeg skulle være forlover om at hun trolig ville tidlig hjem og at det ikke ble noen fyllekveld, for hun skulle hjem til baby. Jeg respekterte dette, men når de andre ga henne sterk drikke var hun helt med, og ble til seeent på natt, og jeg som forlover som trodde hun bare ville ha en rolig kveld på byen reiste først hjemogfikk skråblikk fordi jeg satt spørsmål med hennes valg når jeg ble redd fordi jeg måtte gå gjennom byen alene for å komme til transport. Jeg synes i alle fall de kunne fulgt meg, hun mente at en av venninene hennes hadde spurt meg, men det husker ikke jeg, jeg husker bare jeg var livredd.

Og de ville på Nash (jeg var nesten helt edru).

 

Når vi skulle øve i kirka, noe som var veldig viktig at alle ble med på så fikk jeg melding på snap om at hun ikke kom fordi babyen grein, selv om moren hennes hadde kommet for å passe. Jeg måtte gå på vielses øvelse med hennes forlovede og hans forlover.

 

Når jeg prøver ringe henne kan hun sjeldent snakke fordi hun er sammen med babyen og om kvelden er hun sammen med mannen, men hun er akitv på FB hele tiden.

 

Når hun har mye planer får jeg snaper om at hun gleder seg til helgen for da er de tingen planer, også ramser hun opp alt hun skal i teksten, det kan også være planer med meg. Ikke særlig koselig, skjønner ikke hvorfor hun planlegger ting når jeg får ett trøtt tryne på snap senere...

 

Og under bryllupet deres, da sto jeg og ryddet sammen med alle de eldre i bryllupet, mens de andre vennene mingla seg med bruden, ingen takk. Hun lovte meg å gi meg noe som takk for at jeg var forlover

Og noen dager etterpå kom det en event på Fb i felleskap med den andre forloveren og hans samboer, selv om DE VET VI IKKE HAR BARNEVAKT. Og jeg lang tid har sagt til henne at vi ikke har noen til å passe. Var det en takk for at jeg var forlover? Hun arrgumenerte med at vi skulle jo ha barnevakt da og da og kunne vel ordne barnevakt da også. Men vi har barnevakt ca. en gang hver tredje mnd, og kan ikke bare barnevakt to ganger kort tid etter hverandre. Fordi den ene vi har som barnevakt ikke har kapasitet til det. Det forsto ikke hun .Endte med at vi skal spise alene, men tok mange runder før hun skjønte at det var mer verdig ovenfor meg...

 

Om vi bruker nettbrett til barnet vårt på restaurant og sier til de at de også sikkert kommer til å bruke det av og til svarer de at de skal ha ett nettbrett-fritt hus fordi det lett tar overhånd. Ja, jeg bør tåle det, men det tar ikke overhånd hos oss...

 

Når jeg sa at barnet vårt ikke skal gå fult i barnehage første året , arrguemenerte hun med at da kunne han ha problemer med å få vennskap,mens hun nå skal ha barnet sitt der bare to tre dager.

 

Når jeg sier at jeg gjerne vil gå litt turer med henne på kveden når jeg får lappen så svarer hun at da må det bli etter leggetid av barnet fordi de vil være to om stellet og leggingen , men at de får se hvordan det blir senere....

Jeg må jo respektere det, men er alltid hun og hun og hun, går det ikke ann å bare si ja uten problemer av og til????

MÅ de være to om stell og legging?? Det er vanlig hos oss at den ene rydder mens den andre legger barnet, vi kan ikke allltid være to om det..

 

Uff, merker jeg blir sliten og vet ikke hvordan jeg skal opprettholde den gode tonen mellom oss. Råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...