Gå til innhold

Huawei Matebook m3 på tilbud fra 9k til 4,8k vs Mediapad M3


Anbefalte innlegg

Hei,

 

så at Huaweis Matebook m3 plutselig har blitt satt ned fra en pris på rundt 9 000 kr som den har ligget på jevnt over siden den kom i August 2016 - til 5 990 kr nå. Hos Expert har de også et Mastercard tilbud denne helgen med ytterligere 20% rabatt. Så prisen blir da 4 800 kr (!).

Problemstillingen min er da om jeg skal beholde Huawei Mediapad m3 som jeg kjøpte for under en måned siden (har mulighet for returnering mht åpent kjøp), for 3 500 kr - eller legge på 1 300 kr for Matebook m3. De 1 300 kr er ikke av stor betydning for meg å legge på, om det er verdt det.

 

Her er en review fra tek.no av Matebook m3 og Mediapad M3.

 

Matebook m3 ble testet med et utgangspunkt i prisen på 9 500 kr og fikk ganske lik score som Mediapad m3 som ble testet med prisen på 3 000 kr. Nå er altså førstnevnte mulig å få for 4 800 kr og 2-1 løsningen er med avtagbart tastatur så en kan bruke den som ren tablet. 12" og 645 gram vs 8,4" og 310 gram. Med matebooken følger det med et tastatur så man kan bruke den litt mer som Microsofts Surface. Det er ikke det viktigste for meg, da jeg mesteparten av tiden vil bruke nettbrett-delen av produktet. 

 

Fordelen for min del med mediapaden er at den er mindre og enda lettere å ta med på farta, men samtidig har jeg hatt problemer med den ute i vinturkulda (står at den skal fungere ned til minus 3, men lagger en del også på 2 grader). Mot sommeren går jeg sjeldent med jakker med lommer med plass til den.. Vekten er rundt halvparten, men merker ikke store forskjellen når jeg holder de opp mot hverandre.

 

Virker som at "value for money" virkelig taler for Matebook M3en, noen med litt mer tekniske ferdigheter med meg som vil dele hvilken du med et helhetsinntrykk og prisene sammenlignet med hverandre ville gått for?

Endret av VinceK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sammenligner en PC med et nettbrett. Det er klart at Matebook m3 gir mer verdi for pengene, ettersom en PC har mange flere bruksområder. Men dersom ditt bruk er som du beskriver, å ha den med på farta, og ikke bruker tastatur så mye - så er jo et nettbrett til syvende og sist det optimale for deg. 

 

Jeg ville avgjort dette basert på om du synes 12 tommer er tungvindt å bruke i nettbrett-utgave. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...