Gå til innhold

Plextor 708A


Anbefalte innlegg

Hei

 

Min Plextor 708A kommer nå opp som pio under enhetsbehandling. Dette står i grått, og jeg får ikke forrandret dette.

 

Dette resulterer i treg brenning og treg maskin...

 

Hvordan setter jeg denne til dma?

 

 

Får heller ikke dvd-brenneren til å lese DVD'er fortere enn 2X. Dette skulle jo være mulig med det mer eller mindre velkjente eject-knapp-trikset. Men det fungerer heller ikke.

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skje det der i windows.. er bare problem med ide kontrolleren , ingenting med brenneren å gjøre. reinstaller ide kontrolleren , eller i værste fall må du reinstallere windows, hender at de låser seg totalt og setter pio only.. oplevd det på en disk etpar ganger når den trøbla litt.

 

Btw. ikke oppgrader brenneren te 1.03 firmwaren , den sugde! bruk 1.02 som den sansynligvis leveres med om den er ganske ny.. oplevde mye dårligere brenning med 1.03 på bl.a that's write og princo.

Lenke til kommentar
Avinstaller "Primær/sekundær IDE Channel" > reboot så skal maskinen legge den til igjen. Usikker på om det gjelder alle OS. Har XP selv og det var slik jeg løste det.

Eller du kan sjekke om du har muligheter til endringer i bios.

Og værre var det ikke. Takk skal dere ha. Tok en avinnstalasjon, og et par reboot senere var brenneren i dma mode 2 :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...