Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows 10 blåskjerm IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL og MEMORY_MANAGEMENT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvd å restarte?

 

Er ikke krise for øyeblikket. Løser seg nok selv kjapt, se det an til i morgen :D

 

får sove på det. kommer litt "lokal" techsupport i morgen, så får man se om 2 hoder tenker bedre enn ett, eller om det bare blir baluba :lol: 

blir uansett og la den stå og gå og se om pcen har restartet eller ikke i morgen.

Lenke til kommentar

liten uppdate. hadde null kræsj etter reinstall og oppdatering.

har fjernet en ram brikke for og se om det er noe feil "komuikajson" mellom de evt deff rambrikke.

Også la jeg inn firefox, som resulterte i 3 kræsj på rappen bare ved surfing. med bruk av edge null så langt. 

uten og helt vite hvorfor firefox evt gjorde at Windows kræsjet så fjernet jeg det og nå virker det som det er stabilt igjen.

men de ga meg også 2 nye feilkoder, PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA og SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED.

 

skal kjøre med 1 ram brikke litt til få lagt inn ett spill og prøve og belaste litt.

Lenke til kommentar

Ta gjerne å kjør forskjellige kombinasjoner med ram mens du bruker Firefox, men hvorfor Firefox skulle kræsje systemet ditt har jeg ikke peiling på, spesielt når systemet ditt er helt ferskt.

 

Nvidia har også trøbbel med de nyeste driverne fra 24. Januar 2017. Kan virke som om vi er i en epidemi av data bugs :D

Lenke til kommentar

Ta gjerne å kjør forskjellige kombinasjoner med ram mens du bruker Firefox, men hvorfor Firefox skulle kræsje systemet ditt har jeg ikke peiling på, spesielt når systemet ditt er helt ferskt.

 

Nvidia har også trøbbel med de nyeste driverne fra 24. Januar 2017. Kan virke som om vi er i en epidemi av data bugs :D

 

ja si det, aner ikke hvorfor selv. men eneste forskjell nå og fra kræsj er firefox. har prøvd og spilt litt nå og med en hel del faner oppe på edge, nedlasting på steam uten kræsj siste timen, noe som resulterte i krasj sist.

men er jo litt for tidlig og konkludere med noe enda.

kom ny driver til nvidia i dag.

 

Du har lagt inn nødvendige drivere ?

Husk også chipset-drivere fra Intel.

 

ja la inn chipset drivere før jeg installerte noe som helst. men fortsatt problemer med og få Windows update til og legge inn  samlet oppdatering for Windows. som ref til bilder på forrige side.

Endret av Riser88
Lenke til kommentar

etter en feilfri kveld i går med 8gig ram, så prøvde jeg i dag og sette i begge igjen. noe som resulterte i krasj etter 8-10min med steam oppe og nedlasting av spill og surfing på pcen.

 

fjenert ene rambrikken igjen og tilbake på 1 brikke. og nå fungerer det. hvertfall etter ca 1time med akkurat det samme kjørende og ikke noen nye nedlastinger eller oppdateringer.

 

så da er vel kokulusjon at det enten er deffekt brikke, komunikasjon mellom brikkene, oppsett i bios eller at det er noe feil med hovedkortet?

får gå i dialog med komplett og høre med de.

Lenke til kommentar

Jepp, kan være feil med minne brikkene, kan og være at hk/bios ikke støtter dem, eller du har satt dem i feil slott.

PS: Har selv opplevd å sette minnebrikkene i feil slot.

 

byttet minnebrikker, og da ble det bluescreen igjen, så byttet tilbake til den jeg kjørte med i går og da ser det ut til og fungere.

er en komplett gamer pc, som ble satt sammen og testet av de. og etter noen mnd kom feilen. så jeg rørte ikke maskinvare før bluescreen kom.

så virker kanskje som det er den ene fury hyper brikka det kan være noe feil med.

Lenke til kommentar

Kernel er som regel stabil, så om en får feil der kan en vel mistenke hardware, og når det er hardware er det lett å tenke RAM. Kan være verdt å gå over og rense kontaktene. Er du max uheldig sitter feilen i kontaktpunktet i hovedkortet. Hvis du bytter om på brikkene og kjører Memtest86+ kan det vise om feilen følger slot etter brikke. Problemet ditt høres litt snålt ut. Har du prøvd å justere på spenningen til brikkene ? Enten det eller redusere timingen litt så det er bedre synkronisere hvis dette roter ting til, Er det samme type brikke eller er de forskjellige ?

Lenke til kommentar

Kernel er som regel stabil, så om en får feil der kan en vel mistenke hardware, og når det er hardware er det lett å tenke RAM. Kan være verdt å gå over og rense kontaktene. Er du max uheldig sitter feilen i kontaktpunktet i hovedkortet. Hvis du bytter om på brikkene og kjører Memtest86+ kan det vise om feilen følger slot etter brikke. Problemet ditt høres litt snålt ut. Har du prøvd å justere på spenningen til brikkene ? Enten det eller redusere timingen litt så det er bedre synkronisere hvis dette roter ting til, Er det samme type brikke eller er de forskjellige ?

følger ikke slot på hovedkortet, men en brikke, eller vis begge står i. er like brikker 2stk HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB. har også kjørt memtest med begge og i forskjellige slotter, med finner ikke feil der.

kjører på 2133mhz i bios. evt senke mhz i bios og prøve med begge brikker?

Endret av Riser88
Lenke til kommentar

Ikke greit å si hva det kan være. Symptomene tilsier RAM, men i praksis virker det ikke som det er noe åpenbart feil der.

Ikke virker det knyttet til belastning heller. Jeg hadde nok begynt å eliminere komponenter ved å koble dem ut en etter en. Også mus, tastatur etc da dette faktisk kan lage problemer, tro det eller ei, og gått over å sjekket alle kontakter og til slutt prøvd å reinstallert med helt ferske drivere på alt. Evt testet litt i en Linux-distro før reinstallasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...