Gå til innhold

Apple-sjefen vil ha økt innsats mot falske nyheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemstillingen er jo skapt av teknologiselskapene.

 

Det har alltid vært bevist feilinformasjon i verden. Stort sett forårsaket av idioti og/eller myndigheter/grupper som vil noe. Problemstillingen kommer kun opp nå fordi så mange mennesker blir påvirket av det, og det skjer fordi Facebook og Google og andre presenterer såkalt relevant informasjon for brukerne sine. Det betyr at søker du opp konspirasjonsteorier på Google eller YouTube så fortsetter du å bli lesset ned med den type informasjon selv om du etterpå søker etter noe annet. Dette var også et relevant poeng i rettsaken mot ABB, at han og andre som han får sitt verdensbilde basert på Google sine personifiserte søketreff. Så i stede for å slutte med det, skal teknologene nå gi os personifiserte _manipulerte_ søketreff, for å hjelpe oss!?

Lenke til kommentar

Diskusjonen rundt "falske nyheter" begynner å bli ganske så priceless. Betyr dette at Apple skal filtrere bort 90% av engelsk media ?

Trolig ikke. Det betyr at de ønsker å FAKTA-sjekke nyheter. Verstingene vil forhåpentligvis forsvinne. Blogger,youtube,reddit,infowars,4chan, (Whitehouse!!!?) etc.ligger tynt an, men legitime nyhetskilder vil ikke ha noe å frykte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jo mainstream media selve definisjonen på fake NEWS. Hvorfor fremstiller norsk media muslimer som ofrer og buddhister som terrorister? Situasjonen i Burma er ikke ordenlig forklart i VG. VG fremstiller muslimer som ofrer og buddhister som onde terrorister.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/myanmar/slaatt-voldtatt-drept-og-brent-dette-maa-du-vite-om-rohingyaene/a/23922529/

 

 

Et lite søk på Youtube. Så finner man ROHINGA muslimer som truer Buddhister med pistoler og hellig krig.

https://www.youtube.com/watch?v=sZwo_Hbr2Fg

 

 

Her har dere enda en video hvor ROHINGA muslimer truer buddhister. APPLE sjefen sprer fake NEWS.

https://www.youtube.com/watch?v=eEHhcSwaRNM

Lenke til kommentar

"Mainstream media" ja. De er jo ondskapen selv :lol: Der dukket jommen youtube-bermen ganske raskt opp også. Kanskje du finner bedre "nyheter" hos Russia Today? :)

 

Jeg har sett over 300 halshoggingsvideoer fra Rohinga muslimer på diverse nettsider. Ingen tvil om at muslimer er et ekte trussel mot buddhister. Jeg har sett videoer hvor muslimer først voldtar buddhist kvinner også halshugge dem etterpå. 

 

 

Du er sikkert muslim og tilhenger av halshugging. Vennligst kos deg.

Her har du ekte nyheter med ekte videoer. Ikke sånt vg bullshit dritt. 

http://heavy.com/news/2016/07/new-isis-islamic-state-daesh-amaq-news-nice-frank-attack-mohamed-lahouaiej-bouhlel-beheading-iraqi-soldiers-beheaded-mosul-full-uncensored-youtube-video-mp4-download/

Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar

Jeg har sett over 300 halshoggingsvideoer fra Rohinga muslimer på diverse nettsider. Ingen tvil om at muslimer er et ekte trussel mot buddhister. Jeg har sett videoer hvor muslimer først voldtar buddhist kvinner også halshugge dem etterpå. 

 

 

Du er sikkert muslim og tilhenger av halshugging. Vennligst kos deg.

Her har du ekte nyheter med ekte videoer. Ikke sånt vg bullshit dritt.

Er verken muslim, eller koser meg over 300 halshoggingsvideoer. Min motstand befinner seg primært i det samfunnet jeg lever i. Situasjonen i Myanmar er forkastelig, men jeg ser ikke hvordan spredning av løgner fra Whitehouse kan være fordelaktig for dette? Faktasjekking av nyheter vil være til fordel for alle, uansett om man er buddhist eller muslim. Endret av Vice
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Diskusjonen rundt "falske nyheter" begynner å bli ganske så priceless. Betyr dette at Apple skal filtrere bort 90% av engelsk media ?

Trolig ikke. Det betyr at de ønsker å FAKTA-sjekke nyheter. Verstingene vil forhåpentligvis forsvinne. Blogger,youtube,reddit,infowars,4chan, (Whitehouse!!!?) etc.ligger tynt an, men legitime nyhetskilder vil ikke ha noe å frykte.

 

 

Dette høres ut som en katastrofalt dårlig ide.

Lenke til kommentar
Er verken muslim, eller koser meg over 300 halshoggingsvideoer. Min motstand befinner seg primært i det samfunnet jeg lever i. Situasjonen i Myanmar er forkastelig, men jeg ser ikke hvordan spredning av løgner fra Whitehouse kan være fordelaktig for dette? Faktasjekking av nyheter vil være til fordel for alle, uansett om man er buddhist eller muslim.

 

 

Tyrkiske soldater dreper kurdiske kvinner. Ekte nyheter med ekte video! 

https://www.almasdarnews.com/article/video-turkish-army-executes-two-female-pkk-prisoners-war/

 

 

Falske media som Vg, aftenposten, tv2, nrk, nettavisen, dagbladet og abcnyheter. ALLE sammen er fake news. Tyrkiske soldater DREPER og HENRETTER 2 kurdiske kvinner. Ingen i mainstream media skriver om dette. I tillegg var det en tyrkisk soldat som filmet hele hendelsen og la videoen ut på TWITTER. 

 

Gikk du glipp av videoen. Trykk på linken under.

https://www.almasdarnews.com/article/video-turkish-army-executes-two-female-pkk-prisoners-war/

Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar

 

Falske media som Vg, aftenposten, tv2, nrk, nettavisen, dagbladet og abcnyheter. ALLE sammen er fake news. Tyrkiske soldater DREPER og HENRETTER 2 kurdiske kvinner. Ingen i mainstream media skriver om dette. 

 

Jeg tror du har en annen definisjon av "fake news" enn de fleste andre.

 

 

Fortsett å leve i din egen boble, men alternativ media er 100% fakta. I tillegg legger de ut alltid USENSORERTE VIDEOER fra våre allierte i Tyrkia. Tyrkiske soldater har lagt ut ca 90 henrettelses video av kurdere på internett. Ingen i norsk mainstream media skriver om dette. I tillegg er Tyrkia NATO medlem og deres soldater har lagt ut masse henrettelses video på nettet.

 

Å si at man skal bekjempe alternativ media. Det blir som å kjempe mot sannheten.

Å tro meg. Det finnes flere tyrkiske henrettelses video av tyrkiske soldater.

I tillegg finnes det mange videoer av Tyrkiske soldater som voldtar kurdiske kvinner og legger ut disse videone på internett. Ikke et eneste pip fra fake news i Norge.

 

For å oppsummere Tyrkia/NATO alliansen.

Tyrkerne voldtar kurdiske kvinner og legger ut videoer på nettet. Ikke et eneste pip fra Norge eller USA.

Tyrkiske soldater henretter kurdere uten dom. Helt okey for Europa og USA.

Endret av Motstandpolitiker
Lenke til kommentar

Fortsett å leve i din egen boble, men alternativ media er 100% fakta.

 

Jøss, det var et imponerende tall. Hva mener du er "alternativ media"?

 

Du kan gjerne si at norske medier ikke er politisk nøytrale, og at de ikke skriver om absolutt alt som skjer rundt om kring. Det at du finner en sak som de ikke har dekket gjør dem likevel ikke til "fake news".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fortsett å leve i din egen boble, men alternativ media er 100% fakta.

 

Jøss, det var et imponerende tall. Hva mener du er "alternativ media"?

 

Du kan gjerne si at norske medier ikke er politisk nøytrale, og at de ikke skriver om absolutt alt som skjer rundt om kring. Det at du finner en sak som de ikke har dekket gjør dem likevel ikke til "fake news".

 

 

Du har blitt advart. Ikke klag den dagen Norge går under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...