Gå til innhold

Bestille Trackmania fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på om noen hadde bestilt spillet Trackmania fra utlandet. På play.com selges det for £24.99 (~295 NoK). Helt grei pris, men det blir jo over 200-kroners grensen. Noen som vet hva sluttprisen blir om jeg bestiller dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sansynligvis kommer du ikke til å betale toll for spillet, så totalt kommer det nok ikke til å bli dyrere enn 350 - 400 kr...

Play.com har bakt inn levering i den prisen jeg nevner, så om jeg slipper toll

så skulle vel prisen muligens komme på £24.99 pluss 24%(moms) ?

Er det noen som vet hva den maksimale tollen kan havne på i dette

tilfellet, om jeg må punge ut for det og ?

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)
Tror tollen er på ca 12%, så det blir max 50 kr i tillegg...

Med mindre du klarer å overbevise myndighetene om at du har tenkt til å spise skiva så må du nok ut med 24% i moms, ikke 12%, sorry.

Endret av JayHeM
Skrevet

1. Det er ikke tollen som er på 24 (eller 12) prosent. Det er momsen. Merverdiavgiften, som den heter. Det er ikke toll på dataspill.

2. Hvis du ikke fortoller selv må du betale gebyr til posten for at de skal fortolle pakken for deg. Sjekk www.toll.no for å se hvordan du kan fortolle selv.

Skrevet

Etter hva jeg skjønte av toll.no sin lekre side (se videospill), er det 0% toll. Men 24% mva er vel bare å forvente.. Er du 18+, norsk statsborger med personnummer og epostadresse kan du bruke toll.no's internett-tolling TVINN for å fortolle selv uten å betale fortollingsgebyr (som Posten tar). Men hvis AssKicR klarte å få den rett hjem uten å betale noen avgifter skal jeg søren meg også prøve! Hvis ikke blir det vanlig norsk spillpris uansett..

Skrevet

Jeg bestilte det fra Play.com og måtte betale moms på det.

Det er bare flaks som avgjør om man må betale moms eller ikke når beløpet er like over 200,- Denne gangen slapp jeg ikke, kanskje slipper jeg neste gang...

Spillet er uansett verdt pengene! :w00t:

Skrevet

Jeg har bestilt action replay fra play.com før. den lå på £19.

Jeg slapp ikke unna tollen da, måtte betale både 24% og ###### ekspedisjonsgebyr.

Det bør være 24% på alt OVER 200,- (aka.: forskjellen på total pris - 200NOK).

Om en cd koster 199,- eller 201 - så bør det ikke ha seg slik at man enten får den rett hjem til 199,-, eller må bruke 2-3 timer på å skaffe en pakke og deretter betale 250,-.

Idiotisk system, det skulle ha vært 24% på den ene ekstra kronen isåfall, 50 øre :p

Skrevet

Du slipper IKKE unna postens behandlingsgebyr uansett hvor mye du Tvinn'er... Men den blir ikke like høy... Dette fordi posten må fysisk ta i pakka, og da er den "behandlet"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...