Gå til innhold

Nintendo Classic Mini selger fortsatt som varmt hvetebrød


Anbefalte innlegg

 

Det er flere årsaker til at jeg ønsker å kjøpe den, selv om man kan lage emulator, koble pc til stue pc osv osv.

 

1. Enkelt (kan flyttes rundt uten at man behøver kabler fra PC)

 

2. Bruke originale kontrollere

 

3. Full HD støtte uten at man behøver å krangle med emulator programmer (dukker alltid opp noe).

 

4. Spille spillene fra tiden da ikke produsent brydde seg om å holde spilleren i hånden, var du får dårlig døde du å måtte begynne på nytt. Det gjør noe med innsatsen man legger i spillingen å gir større mestrings følelse. En av de få spillene som gjør dette i dag av store titler er Dark Soul, men selv der mister man ikke veldig mye tid om man dør på tross av det gjør de i dag et stort kapittel ut av hvor vanskelig det er, men det er egentlig ikke det, man må bare kunne noe for å komme videre (som før i tiden).

 

5. Notalgi

 

Edit: Så er det også en gave til min søster som jeg vet ikke gidder å knote med PC\emulator osv.

 

Når det gjelder 1. vil jeg si det enklere å ha 1 boks enn 2. (med PC klarer man seg med 1). og angående 3. har jeg aldri hatt noe problem med å kjøre full HD ut fra en PC.

 

 

Ellers er Nintendos beklagelse rimelig hul, enn så lenge de "alltid" har problemer med tilgjengelighet, også for ganske simple produkter. Jeg mistenker det er med vilje.

 

AtW

 

Du tar ikke poenget (muligens med vilje mistenker jeg ved flere anledninger, for du svarer meg ofte av en eller annen grunn å må kværulere).

 

 

"1. Enkelt (kan flyttes rundt for den er lett å liten uten at man behøver kabler fra PC)"

 

Altså En PC er ofte tung å stor + lite fleksibel det er heller ikke ofte den står i stua, det gjør den ikke i mitt tilfelle så da må man legge lange kabler. Derfor er det enklere å ta med seg den lile boksen til Stue-TV,  TV på Rommet til Barna, Barna ta med til andre osv osv. Det er denne biten jeg beskriver som enklere ..

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...