Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg kan ikke skille mellom drøm og virkelighet


Det_Er_Meg

Anbefalte innlegg

 

Jeg har det siste halvåret slitt skikkelig mellom å skille på hva som har skjedd i drømmer og virkelighet. Det er selvfølgelig ikke ting som om jeg er usikker på om jeg har vært i paris eller om det har vært en drøm, men detaljer. Ett eksempel som skjedde nylig var at sjefen min var innlagt på sykehuset og de har brukt lang tid på å finne ut hva som hadde skjedd. Så møtte jeg en eks-kollega i butikken som spurte hvordan det gikk med henne, jeg svarte at de ikke hadde fått svar, men at sjefen hadde vært lam i halve kroppen. Alt dette stemmer, bortsett fra dette med at hun var lam. Men jeg var og er sikker på at jeg har hørt det fra noen! Ett annet eksempel var da pappa vant på ett skrapelodd for noen dager siden. Jeg fortalte ei venninne at han hadde vunnet 10.000 kroner, men igjen gjorde hukommelsen min meg ett puss. Han hadde vunnet 500. Jeg ser ofte en sammenheng i at virkelighet og ting jeg har drømt henger sammen. Og jeg drømmer mye og husker alltid hva jeg har drømt. Bortsett fra at virkelighet og drømmer har glidd sammen og jeg klarer egentlig ikke å skille det lenger. Og, det er snakk om at dette hender bort imot daglig!

 

Det må også nevnes at jeg ofte står opp på morgenen og er usikker på om ting jeg husker virkelig har skjedd eller om jeg har drømt. noen ganger husker jeg rett, andre ganger er det en drøm. Det pleier tiden å vise.. I løpet av dagen eller uken. Men, utrolig slitsomt å ikke kunne vite om ting er drøm eller virkelighet!

 

spørsmålet mitt da er, finnes det noen andre der ute som opplever det samme, eller som vet hva dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nevne ett eksempel bare: Jeg fortalte til min mor at jeg ikke hadde en eneste fylling i tennene i underkjeven. Og jeg trodde ikke at jeg hadde det der og da. Men det stemmer ikke. Jeg har masse fyllinger i underkjeven. (vet ikke hvorfor jeg kunne si noe som var så feil jeg, må jo ha vært fordi jeg "fikk det for meg" at sånn var det, av en eller annen grunn...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...