Gå til innhold

[Løst] Har tv signal men ikke TV-guide Telenor fiber og ny Asus ruter


Mimmi

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har installert ny ruter og har dekoder fra Telenor fiber i ruteren. Til å begynne med fikk jeg ikke tv signal men hadde TV-guide. I ruteren slo jeg på IGMP Proxy og IGMP snooping ....altså aktiverte de. Da fikk jeg tv signal men TV-guiden forsvant. Det vil si jeg har TV-guide men den vil ikke hente in info om tv programmer eller tid og dato ...den står på 1 jan.

Har snakket med Telenor som sier at dekoderen mottar ikke IP adresse og en annen sa at jeg må kjøpe Telenor sin ruter. Asus support sa at det hadde ingenting med ruteren å gjøre. Ingen kunne hjelpe meg. Er det en vennlig sjel som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under WAN har jeg ikke noe som heter enable VPN + DHCP som jeg skulle si nei til. Ellers er LAN innstilt som den skal. Der er et eget VPN som er på OFF og ved å slå av DHCP, mistet jeg tv signal. Jeg slo den på igjen og har fått tilbake signal men mistet TV-guide fullstendig.

 

Jeg må videre forklare at det er sønnen min i første etasje som har hoved modem? til Telenor ...jeg har en vanlig ekstra dekoder fra Telenor

 

Kan noen hjelpe ?

Lenke til kommentar

Hei muffinss

 

Ja det er slik vi har det. Men nå er problemet løst. Jeg koblet WAN direkte til dekoderen og restartet....da fikk jeg klokken til å virke. Skiftet WAN tilbake til routeren og restartet routeren...videre måtte jeg inn i routeren for å koble WAN til routeren igjen........og vips så hadde jeg både tv og TV-guide :)). Tusen takk for din hjelp :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...