Gå til innhold

Klimaendringer gir Europa store utfordringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og fortsatt er det folk som lukker øynene for menneskeskapte klimaendringer.

Hvis vi reduserer forurensningen og CO2-utslipp, og det ikke endrer noe som helst har vi ikke gjort noen skade.

Hvis det derimot viser seg at vi kan stoppe klimaendringene har vi fortsatt en framtid.

Det er rett og slett vanvittig å satse på at vi ikke har noen som helst påvirkning på klimaet.

Men jeg har ingen tro på at vi klarer å redusere utslippene i stor nok grad. Til det er mennesket alt for grådige og egoistiske. Jeg er sterkt bekymret for hvilken framtid våre barn og barnebarn vil få.

Nå vil Trump som erklærer seg som miljøverner (utrolig!), fjerne ethvert miljøtiltak slik at grådigheten vil få fritt spillerom. Han vil til og med fjerne tiltak for renere drikkevann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror effekten for de som enda ikke tror på dette blir som den dagen man ser seg i speilet og tenker at "nå var jeg blitt feit gitt" (egen erfaring hehe), dvs de tror det ikke og ser det ikke før det er for seint, og når vi endelig er der så blir det hardt og snu. Det er utrolig synd, jeg håper inderlig at folk flest ser dette snart, vi kan ikke drive slik vi gjør i dag

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klimaet endrer seg alltid, det er normalt. Oppvarmingen de siste hundre år har vært gunstig for mennesker, en videre mild oppvarming kan bli gunstig. Men blir det for store klimaendringer (oppvarming eller nedkjøling) er det ikke bra.

Hvis klimaendringene blir farlige for mennesker er det viktig at vi er klar over det og gjør nødvendige forebyggende tiltak.

I utgangspunktet mener jeg at menneskeheten burde samarbeide for å overleve og ikke krige mot hverandre.Vi har to naturlige fiender, den ene er oss selv og den andre er naturen.

Nå har USA sluttet å tro at mennesker varmer opp planeten, det frigjør enorme ressurser som kan brukes på nyttige tiltak. Det er bedre å fokusere på lokalmiljø, ren luft og rent drikkevann, enn det er å forgjeves kaste bort penger på å forsøke å kjøle ned nordpolen.

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og fortsatt er det folk som lukker øynene for menneskeskapte klimaendringer.

Hvis vi reduserer forurensningen og CO2-utslipp, og det ikke endrer noe som helst har vi ikke gjort noen skade.

 

 

Dette er feil, når bønder slutter å produsere mat og istedenfor produserer subsidiert biodrivstoff som er mer lønnsomt da stiger matvareprisene og det blir hungersnød i fattige land.

Det er utallige eksempler. Det er et ordtak som sier at lite er verre enn å gjøre effektivt det som ikke burde blitt gjort i det hele tatt.

 

Når du velger mellom å bruke enorme ressurser på viktige og nyttige tiltak, eller å kaste de vekk på å prøve å redusere temperaturen på nordpolen, da har du ikke gjort null skade hvis du ikke klarer å redusere temperaturen.

 

 

Noen av tiltakene IPCC drøfter er helt vanvittige og kan gjøre svært mye skade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det ikke akkurat Murcia som nettopp ble oversvømmet av enorme regnvær. Er dette også AGW eller....Da sammen med nesten hele solkysten,-- 200 mm på to dager er jo ikke vanlig med eller uten AGW. Og nå bunnfryser halve Spania for tiden, Bildet som vises er ikke på noen måte representativ for ståa her nede. Jeg bor her i lange perioder. Med løgn skal kampen vinnes.

Lenke til kommentar

Var det ikke akkurat Murcia som nettopp ble oversvømmet av enorme regnvær. Er dette også AGW eller....Da sammen med nesten hele solkysten,-- 200 mm på to dager er jo ikke vanlig med eller uten AGW. Og nå bunnfryser halve Spania for tiden, Bildet som vises er ikke på noen måte representativ for ståa her nede. Jeg bor her i lange perioder. Med løgn skal kampen vinnes.

 

Det er klart. Vi må heller tro på dine "alternative fakta" enn EU's spesialorgan!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...