Gå til innhold

Se hvordan norske og utenlandske ariktekter vil bygge nytt NTNU-campus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange av forslagene har massive i bygg i det som er en av Trondheims viktigste parker. Dette er imot reguleringsplanen, mot formannskapet i kommunens ønske, og naboene er generelt lite glad for det. Dette til tross for at det er gode plassmuligheter nære Gløs som ikke spiser opp parken. Jeg skal ikke late som alle i byen er i mot, men denne overkjøringen allerede i planleggingsfasen lover ikke godt for NTNUs påståtte ønsker om å tettere intergrering og samarbeid med resten av byen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mange av forslagene har massive i bygg i det som er en av Trondheims viktigste parker. Dette er imot reguleringsplanen, mot formannskapet i kommunens ønske, og naboene er generelt lite glad for det. Dette til tross for at det er gode plassmuligheter nære Gløs som ikke spiser opp parken. Jeg skal ikke late som alle i byen er i mot, men denne overkjøringen allerede i planleggingsfasen lover ikke godt for NTNUs påståtte ønsker om å tettere intergrering og samarbeid med resten av byen.

 

AtW

 

En samlokalisering som også skal huse alle funksjoner som i dag er på Dragvoll, vil nødvendigvis måtte legge beslag på ubebygd areal ved Gløshaugen. Det er vel ikke mulig å få dette til uten at verdifullt areal blir nedbygd, selv om dette selvsagt kan være smertefullt. Men du mener kanskje at det er andre arealer på området som må brukes i stedet for de som foreslås her?

 

Og man må i alle fall ikke finne på å samlokalisere på Dragvoll (som neppe er et alternativ), da det ville ha medført et enormt transportbehov av folk ut til en svært usentral tomt utenfor byen. Gløshaugen har optimal beliggenhet. Selv gikk jeg til fots hver dag fra Møllenberg til Gløshaugen. Syklet på sommeren så klart. Ser nå at dette siste avsnittet er en liten avsporing av det du egentlig snakker om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...