Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av laptop lader (USB-C)


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne en lader jeg kan bruke til min Razer Blade Stealth, kjøpt i usa.

 

Laderen min knakk i dag, og funker ikke lenger. Sliter med å finne en ny en. Razer nekter å sende meg ny eller selge meg ny og sende til Norge, og ønsker ikke å kjøpe på Ebay. Trenger lader ganske fort også.

 

Har hørt at man kan bruke den nye macbook laderen.

 

Spesifikasjon på den ødelagte laderen:

 

USB-C

20V 2.5A

45W

 

Apple sin er 61W usb c, og har tror jeg har lest et eller annet sted at den er 20V. Kan jeg ikke teknisk sett bruke den laderen da? Er eneste USB-C 20V laderen jeg finner i Norge på noen nettbutikker. Har også hørt at jeg kan bruke den nye dell sin, men finner ikke den på noen nettbutikker i Norge.

 

Omså om noen kan anbefale noen annen lader som jeg kan bestille, alt hjelper.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste usb C ladere ofte har overspenningsvern eller overbelastingsvern.

Problemet er vel også mulig å låse en lader til en enhet.

 

Da ikke sikkert Quick Charge og Dash changer funger om hverandre.

Tror du skal være uheldig hvis apple lader ødlegger pcen din.

Større sannsynlighet den ikke virker i heletatt eller lading tar lengere tid.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ikke bruke ebay? Finner du passende ladere der? 

 

Hvis det er brannfare du tenker på, så er det ikke sikkert at ebay er noe mindre sikkert enn å bruke en Apple-lader med feil effekt.

 

Det er faktisk litt styr å finne USB-c-ladere som støtter 20V, spesielt om man vil ha litt mer ut av de (feks flere utgagner for å støtte lading av telefon i samme slengen)

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ikke bruke ebay? Finner du passende ladere der? 

 

Hvis det er brannfare du tenker på, så er det ikke sikkert at ebay er noe mindre sikkert enn å bruke en Apple-lader med feil effekt.

 

Mest fordi at de ofte er av dårlig kvalitet, samt. at jeg trenger lader ganske raskt, bruker laptopen i skolesammenheng og har ikke reserve.

 

 

 

 

Er jo veldig enkelt for meg å returnere hos Elkjøp, så er ikke redd for å kjøpe en lader som ikke funker, men er heller det at jeg ikke vil skade datamaskinen. 

Endret av gangangan
Lenke til kommentar

 

Elkjøp selger faktisk en 45W USB-C 20V lader til 399 som funker på Bladen. Var ikke så lett å finne på nettbutikken. Takk for alle svar uansett! :)

 

Har du en lenke?

 

AtW

 

 

Finner den ikke på nettbutikken. Er billigmerket som elkjøp og lefdal har, Logik. Var kundebehandleren på elkjøp som fant den frem til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...