Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Selge bruktbil - NAF test?


Sampson

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg holder på å selge bruktbilen min siden jeg ikke trenger den lengre.

 

En av flere interessenter vil ha utført NAF test, noe som i og for seg ikke er dumt, bilen selges for 42000,- noe jeg anser som en billig bil.

 

Burde jeg bare hoste opp for NAF test? Bilen har ingen feil jeg vet om, 0 feil på forrige EU og jeg har tuklet nok under og i bilens kriker og kroker til at jeg ikke egentlig forventer noen overraskelser. 

 

Er det vits eller skal jeg bare drite i det og gå videre til neste kjøper?

 

edit: er det kosher å avtale at om kjøper er fornøyd med testen (ingen større feil) så betaler kjøper? Hvis ikke tar jeg regningen?

Endret av Sampson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mulig løsning jeg ville foreslått for selger er, delvis som du sier, å bli enig med kjøper om at han betaler testen hvis det ikke er noen større mangler (På en bil til 42 000,- må man regne med at ikke alt er som på en ny bil).

 

Skulle det derimot vise seg at det er større mangler, synes i allefall jeg det er fair at du tar den.

 

Evt. kan du bare gi faen, og gå videre til neste kjøper. Det sparer deg for litt pes med å få bilen til og fra NAF-test, bestille time osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen andre tester enn NAF test? Føler 2800,- for en slik test er ganske stivt. Er dette noe vanlige verksteder tar på seg for en bedre pris?

Er det lenge siden PKK (EU-kontroll) ble tatt? Hvis det er det, kan du alltids forhøre deg med ett verksted om de kan ta en PKK på bilen din, uten å sende inn kontrollskjema til SVV. Fikk gjort dette med en buss for ett par år siden av merkeverksted, uten at det var noe problem. Mener å huske jeg da betalte vanlig pris for EU-kontroll. Da sjekker de bare de samme kontrollpunktene som de gjør i EU-kontrollen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Finnes det noen andre tester enn NAF test? Føler 2800,- for en slik test er ganske stivt. Er dette noe vanlige verksteder tar på seg for en bedre pris?

Er det lenge siden PKK (EU-kontroll) ble tatt? Hvis det er det, kan du alltids forhøre deg med ett verksted om de kan ta en PKK på bilen din, uten å sende inn kontrollskjema til SVV. Fikk gjort dette med en buss for ett par år siden av merkeverksted, uten at det var noe problem. Mener å huske jeg da betalte vanlig pris for EU-kontroll. Da sjekker de bare de samme kontrollpunktene som de gjør i EU-kontrollen.

 

 

Skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...