Gå til innhold

Noroff - nettstudier?


Jonas1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 27 år gammel og ser etter ny utdanning. Jeg har over gjennomsnittet oversikt og interesse for IT, men når det kommer til programmering er jeg ikke særlig bevandret. Selv om jeg har vært innom det, just for the fun of it. Det skal likevel nevnes at tilbragt tid foran pc'en har redusert seg etter å ha blitt barnefar.

 

Jeg har i det siste fått øynene opp for informasjonssikerhet og digital etterforskning. Jeg ser at NTNU Gjøvik får gode skussmål, men fordi jeg har barn og familie er jeg ikke like fleksibel mtp. flytting. Jeg ser at Noroff tilbyr bachelor i Digital Etterforskning, og samtidig en fagskoleutdanning i Nettverk og IT-sikkerhet. Har noen erfaring med Noroff? Har Noroff anerkjennelse ute i miljøet?

 

Kan noen forklare meg hovedforskjellene på disse to utdanningene?

 

https://www.noroff.no/studier/fagskole/nettverk-it-sikkerhet

https://www.noroff.no/studier/hoyskole/digital-etterforskning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fagskole regnes vel ikke som "høyere utdanning", min forståelse er at det er mer praktisk og yrkesrettet, uten at jeg har gått der.

 

Ingen anelse om Noroff har anerkjennelse ute i miljøet. De fikk endel kritikk i media for ca 10 år siden som henger litt igjen for noen tror jeg. Mange undersøkelser sier at det vil bare bli fler og fler jobber for folk med en utdannelse innen IT-sikkerhet de kommende årende.

 

Noroff nettstudier er helt ok, etter min mening. Noe spesielt du lurer på?

Endret av almond
Lenke til kommentar

Fagskole regnes vel ikke som "høyere utdanning", min forståelse er at det er mer praktisk og yrkesrettet, uten at jeg har gått der.

 

Ingen anelse om Noroff har anerkjennelse ute i miljøet. De fikk endel kritikk i media for ca 10 år siden som henger litt igjen for noen tror jeg. Mange undersøkelser sier at det vil bare bli fler og fler jobber for folk med en utdannelse innen IT-sikkerhet de kommende årende.

 

Noroff nettstudier er helt ok, etter min mening. Noe spesielt du lurer på?

Takk for svar. Fungerer en fagskoleutdanning i IT-bransjen, eller er det som i resten av arbeidsmarkedet at bachelor har blitt minimumskrav? Og er den nevnte fagskoleutdanningen en fullverdig utdanning?

Lenke til kommentar

Sånn jeg hører det så er utdannelsen helt elendig, men om papiret du står med i hånden er verd det til slutt kan jeg ikke svare på. Ville se etter bedre alternativer om jeg var deg. Er mange bachelorer på høgskoler og universitet som du ikke nødvendigvis må møte opp på skolen for å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...