Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] iMac - stuck med logo


Anbefalte innlegg

Har en iMac, mener det er 2010. 
Har fungert greit, men fikk en god del programkrasjer på den.
Tok en komplett reinnstall på den, slettet alt innhold. 
Fungerte bra igjen, men etter kort tid nektet den å slå seg på, ble bare stående med 

Apple-logo under oppstart.

Har nå byttet HDD i den, har også prøvd å fjerne 2 av 4 minnebrikker, for å finne ut hva som er galt.
Fortsatt starter den ikke. Starter jeg gjennoppretting over internett, så laster den ned filene, rebooter, så blir den igjen stående med Apple-logo.

Trenger hjelp til å komme videre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyrer du den klassiske mac-dong lyden som vanlegvis blir spelt av under oppstart? Dersom du ikkje høyrer denne, kan det signalisere at det er noko gale med hovedkortet i iMacen din.. Då vil eg foreslå at du kontaktar Apple / Elkjøp og får dei til å ta ein kik på maskina di.

Ja, har lyd under oppstart. 

Den laster ned filene for recovery, så rebooter den, da får jeg oppstartslyd, men blir bare stående med Apple-logo på hvit skjerm..

Lenke til kommentar

Har du prøvd en NVRAM reset?

https://support.apple.com/no-no/HT204063

Gjorde dette nå. Lyden under oppstart ble mye høyere, samt man trenger nå solbriller på den hvite skjermen...

 

Slår jeg på maskinen uten å holde inne noen taster, kommer det "Missing operating system" på sort bakgrunn.

Jeg måtte også oppgi passord for wifi på nytt nå, så håper på at det er ett bra tegn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...