Gå til innhold

Air soft gun


amilost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
folkens, hørt om paintball ? Mye fetere.. (min mening)

Finn meg en markør som er en kopi av mp5a4 som har likebra rekkevidde (kuler skal skytes vannrett ikke 45grader oppi lufta) som en softgun så snakker du om noe jeg kanskje kunne ha blitt interresert i. Magasinkapasitet må også være høy, hele greien må gå på strøm (som er gratis) så må kulene ikke koste mere enn 200kr for 6000 stk. Malingen i kulene må også selvsagt ikke ødelegge eller gjøre skade på klær og utstyr da f.eks. jeg bruker autentisk tysk army-utstyr som jeg vil ha i god stand.

Også må det ikke være vanskelig å finne gode steder å spille på, skoger, militære installasjoner, bunkere osv er greit men ofte er disse privat eid og grunneier må gi oss tillatelse til å bruke disse - At det kommer malingflekker rundtomkring liker ikke grunneiere så malingen må selvsagt forsvinne straks den treffer trær og slikt.

Inntil videre holder jeg meg til airsoft.

Jeg synes airsoft er mye bedre og gøyere enn paintball.

Ikke la dette bli noen "paintball er bedre enn airsoft" tråd, begge tingene har sine fordeler.

I konkurranse-sammenheng er paintball mye "bedre" enn konkurranse da malingflekkene gjør det lett å se hvem som er truffet. Paintball prøver ikke å være "realistisk" eller simulere en strid.

Sånn ellers hvis du er generelt interresert i militære ting og våpen og militære taktikker og slikt så er airsoft kjempemorro. Du må stole på de du spiller med, du må være ærlig og innrømme når du blir truffet og derfor kalles airsoft "gentleman" sporten. Airsoft satser på å være mest mulig realistisk og det er det også - hvis du spiller med de rette folka selvsagt.

Jaja, vi har alle hver vår smak og begge sportene har sine unike egenskaper og fordeler, mere er det ikke å si.

Lenke til kommentar

Finne realistiske paintball markører ? null problem, det finnes i alle sorter og med masse accessories. Du har tydligvis heller ikke spillt paintball med en skikkelig markør da du tror den må holde den 45 grader opp for å få rekkevidde, ikke sikkert det er like lang rekkevidde som med softgun men hvilke krav stiller du til det ? Dette kan justeres på alle markører så du får EKSTREMT lang rekkevidde, men dette er da ikke lov pga. masker ikke er bygd for høyere enn 300fps. Ball er ikke like billig men dog er det selve ballen som gjør sporten spessiell.. Har all mulig respekt for soft gun men etter å ha spillt et par runder med speedball med gode folk så er det vanskelig å like noe annet bedre mener jeg. Mens er du skikkelig hypp på realisme er rec. spill noe som du kan gjøre virkelig realistisk. Nedenfor er noen bilder av folk som gjør det realistisk med granatkastere, miner og nightvision.

Du får også kjøpt skikkelig krigsutstyr (se øverste bilde, JA det er for paintball!). Ser du her finner du utstyr hvis du skal ha det skikkelig realistisk. btw, paint på klær forsvinner etter en time, paint på mark forsvinner av regnet og blir omtrent gjennomsiktig når det har lugget en time. Men for all del, air gun er fett, men liker å merke skikkelig når du blir truffet.

 

Howit1-a.jpg

RAM-11Sa.jpg

RAM-1Ra.jpg

tmord_mortar.jpg

tippmannSEAL.jpg

9568259_Big.jpg

Endret av Fjaslokt
Lenke til kommentar

Scenarios er også ekstremt fett! f.eks dette :

 

BATTLEFIELD 2003 - The Paintball Big Game, er inspirert av det berømte dataspillet Battlefield 1942.

 

For å gjøre spillet enda mer intenst har vi laget 2 forskjellige missions hvor resultatet fra det første vil påvirke det siste. Missionene er laget for et spill om dagen og et spill i MØRKET med lyskastere og lysende armbind! I tillegg til spennende musikk, pyroteknikk og lys, vil det være flere lag som kjemper om de mange gjenstandene som er med i spillet!

 

Som i dataspillet er også nå oppdraget å holde flest baser lengst mulig. Dersom man blir eliminert kan man bruke lagets re-insertion område for å komme inn igjen med en gang! Eller man kan bruke det som finnes av transportmidler rundt omkring på feltet for å beskytte seg og forflytte seg inn bak motstanderenes linjer og bruke også deres re-insertion områder!!

 

Det teamet som har holdt flest baser lengst, når spillet er over, vinner!

I tillegg vil vi dele ut en rekke premier til deltakerene på loddtrekning slik at alle får en sjanse til å vinne!

 

Eller for dere SWAT fans:

 

Et lag på 8-10 personer har forskanset seg inne i et bygg og tatt flere gisler til fange..

Utenfor har akkurat swat-team ankommet og skal gjøre sitt beste for å frigi gislene og få has på terroristene.. Dette foregår i en stor bygning med møbler og masse rom.. Effekter som tripwire-miner og pyrotekniske effekter er med for litt ekstra spenning.

Lenke til kommentar

Fjaslokt, Du linker til Real Action Markeren ja, disse er en vesentlig forbedring ifra vanlige markører men fortsatt synes jeg det blir mest praktisk og greiere å kjøpe en AEG neste gang jeg handler.

De to nederste bildene er ikke noe våpen-etterligning forresten.

Prøv å sammenligne utvalget i RAM markører (for tiden bare mp5a4 og colt m4a1 eller lignende modell som jeg vet om) med utvalget på en airsoft sjappe, prøv også å sammenligne utvalget i ekstra tilbehør.

Paintball = capture the flag/deathmatch lignende greier - ha det morro rett og slett

Airsoft = militær simulasjon - realisme

Det er dette som er de mest vesentlige forskjellene mellom paintball og airsoft, måten det spilles på. Her er det smak som teller.

Jeg vil ikke å diskutere hva som er best av softgun-våpen og markører, begge greiene er tilpasset sitt bruk.

Jeg kan ikke se en eneste fordel med en softgun til PB bruk eller en markør til airsoftbruk.

Battlefield 2003 greiene ser jo greit ut, men, hva med

"vi forsvarer her, dere angriper"? Så enkelt kan det også gjøres.

Lenke til kommentar

helt klart, (de har btw. 11 forskjellige modeller). Skjønner hva du mener men vil også si at det er ikke kun speedball og capture the flag som teller i pb heller, og at det kan brukes for å få like så realistiske øvelser som med soft gun (en del av realismen er jo at du blir markert, dette er noe jeg savner i soft gun) det at det faktisk er skikkelig vondt å bli truffet er også en faktor som spiller inn på realismen. Men lek er ikke krig, og krig er ikke lek.

Lenke til kommentar
helt klart, (de har btw. 11 forskjellige modeller). Skjønner hva du mener men vil også si at det er ikke kun speedball og capture the flag som teller i pb heller, og at det kan brukes for å få like så realistiske øvelser som med soft gun (en del av realismen er jo at du blir markert

Her må jeg faktisk si meg uenig. Jeg er eks-paintballer som har gått over til airsoft, og jeg synes ikke man kan oppnå samme realisme med paintball som med softgun. Det som var en av hoved-årsakene til at jeg gikk over var at jeg var lei av å treffe folk så tydelig (hodet, brystet, osv), men at de nektet å kalle seg ut fordi ballen ikke sprakk. Det var i mine øyne det største problemet med paintball, samt at markørene var lite taktisk og lite realistisk konstruert. Dette var jo såklart ikke et problem i supair, men i mil-sim var dette svært ødeleggende.

 

Men for all del, jeg har ingenting imot paintball spillere eller spillet paintball i seg selv, det passet bare ikke for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...