Gå til innhold

Stasjonær PC arbeidsstasjon med mulighet for 2 skjermer. Hva trenger jeg og hvor mye må jeg ut med?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hei,

 

Jeg er i markedet for å kjøpe en ny ekstern skjerm til laptopen min. Planen var å kjøpe et helt nytt system med arbeidsstasjon og dobbel skjerm til høsten når jeg har litt bedre økonomi, men jeg vurderer å kjøpe alt nå, avhengig av pris.

 

Av programvare kommer jeg til å bruke en Excel + SQL database. MATLAB. Ninjatrader (software til handel av aksjer). Kommer til å kjøre disse simultant. 

 

Jeg kommer nok til å starte med en enkel skjerm, men ønsker mulighet for to og kanskje også 3 på sikt. Har peilet meg inn på å kanskje gå for en 4K 28" skjerm, men det er ikke et krav. Lydkort er uvesentlig. Skal ikke brukes til gaming, kun det som er nevnt over.

 

Ninjatrader har følgende krav og anbefalninger:

 

Minimum PC Requirements

Your PC must meet the minimum requirements listed below to run NinjaTrader 8

Windows Vista (SP2) w/ Platform Update, Windows 7, Windows 8, Windows 10, Windows Server 2008 w/ Platform Update, Windows Server 2008 R2 or later

 

1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit or 64-bit processor
2GB RAM
Microsoft .NET Framework 4.5
(pre-installed on most PC’s and can be downloaded here: Microsoft .NET Framework)
Screen resolution of 1024 x 768
DirectX10 compatible graphics card highly recommended

 

Recommended PC Specifications

NinjaTrader 8 was designed to take full advantage of modern PC architecture. To achieve the highest possible level of performance, NinjaTrader 8 will utilize all available CPU cores and additional memory resources. Depending on your actual usage with NinjaTrader, you may need more or less resources than the average user. Additional memory will be of direct benefit when running strategy optimizations, and the amount of additional memory needed is proportional to the number of CPU cores available.

 

2 (GHz) or faster quad core 64-bit processor
8 GB RAM
DirectX 10 compatible graphics card
SSD Hard Drive

 

 

Noen ideer om hva jeg burde gå for? Noen merker som gir mer value enn andre? Og hvor mye jeg må ut med?

 

Det verste for min del er å kjøpe noe som bare er akkurat bra nok, gir relativt dårlig ytelse og må byttes ut igjen raskt. Da venter jeg heller til høsten om jeg så må.

 

På forhånd takk! :) 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med et så generelt behov (drive noen enkle programmer, ha et par skjermer) er det helt kritisk at du skriver noe om budsjettet ditt, hvis ikke er det umulig å komme med noe godt råd.

 

De programmene du nevner krever praktisk talt ingenting av maskinen din i utgangspunktet. Det er HVORDAN du bruker de som har noe å si, og det nevner du ingenting om. Har du tenkt til å sjonglere n-dimensjonale matriser med tusenvis av rader i Matlab? Har du problemer som ikke lar seg løse med matriseregning, men må itereres gjennom? Skal du ha hundrevis av linkede Excel-dokumenter?

 

Med utgangspunkt i det du skriver har jeg bare hentet en tilfeldig laptop fra Multicom som oppfyller kravene dine:

 

http://www.multicom.no/multicom-xishan-n250bu-156-full-hd/cat-p/c100561/p10635142

 

Den har alt du trenger av spec, og HDMI + VGA til å drive to skjermer (men ikke i 4k).

 

Og jo mer du legger i mskinen, desto bedre flyt vil du ha i arbeidet, og jo flere programmer kan du ha åpne på samme tid uten at maskinen hikker.

 

Så kom igjen, ikke være så gnien på informasjon om hva du skal bruke den til og hvor mye penger du har.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Vil man egentlig bruke VGA til skjerm? En ting er at den nye skjermen man ønsker seg antagelig ikke leveres med VGA inngang, en annen ting er at bildet ikke blir så bra.

Dessuten er det vel en stasjonær PC TS spør om?

 

Jeg er helt enig i alt du sier. Men det endrer ikke det faktum at det er en maskin som oppfyller kriteriene hans, og som atpåtil er bærbar. Og det er vanskelig å komme så mye lenger uten å vite noe om budsjett eller hvor tungt arbeid maskinen forventes å utføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...