Gå til innhold

Prosjekt: Vannkjølt GTX 1060


Jetfighter

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kjøpte meg en Zotac GTX 1060 6GB, men med bittelitt overklokk kryper temperaturen godt over 80*C. Det er i grunn ikke så rart med tanke på at det tross alt er ett mini kort for ITX systemer. Så hvorfor ikke sette på vannkjøling? Etter hva jeg vet får man ikke noe kit til å dytte på en eks.: corsair vannkjøler. Jeg ser at Arctic Cooling har noen kits, men det er jo mere artig å bygge noe selv :)

 

Det ligger veldig lite info og bilder på nettet, så her måtte jeg bare prøve meg frem. 

 

DETTE ER INGEN GUIDE. ALT DU GJØR SELV MED DITT EGET KORT ER DITT EGET ANSVAR. DU MISTER SELVFØLGELIG GARANTIEN VED EN SLIK OPERASJON SOM DETTE.

 

 

 

 

Begynner først med å måle opp og se om det i det hele tatt er mulig..... 

 

ZzZOU1Vn.jpeg

 

 

Z0NhdHRQ.jpeg

 

 

Sokkelen til kjøleren:

 

 

ZkJuTzRU.jpeg

 

 

Luftkjøleren:

 

 

 

blk0R3JY.jpeg

 

 

Kjøleren er en Corsair H60:

 

Tatt av dekselet på pumpa. Frem med Dremelen for å kappe litt for å få plass til boltene. 

 

eFRoY2FX.jpeg

 

UTgyZlRt.jpeg

 

 

Lage ny ramme som skal holde pumpa på plass. Ingen av de som følger med vil passe, så her må det mekkes selv.... 

 

aTA5Vy9K.jpeg

 

R3V6WGRz.jpeg

 

SnZNRlhH.jpeg

 

Boltene jeg bruker er M4, og det passer naturligvis ikke i kortet, så da måtte jeg borre opp hullene i kortet! Dette er virkelig ikke anbefalt, men jeg måtte ta sjansen. 

 

 

Finito

 

V1BaVmts.jpeg

 

eUdnaXlC.jpeg

 

 

NklpRzRQ.jpeg

 

Q3BKZEx4.jpeg

 

 

Bottom line: Jeg vil ikke anbefale å gjøre dette hehe. Det er store sjanser å ta når man må borre i selve kortet, og jeg dobbelt og trippelsjekket alt før jeg gjorde store modifikasjoner. 

 

Jeg skal lage til ett feste for å ha luftkjøling på VRAM-brikkene. De liker nok ikke bare lufta fra kabinettviftene. Testresultat kommer senere 

Endret av Jetfighter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...