Gå til innhold

Siviløkonom med bachelor i markedsføring


BIstudent16

Anbefalte innlegg

Hei! Har et lite spørsmål som jeg håper noen her kan svare på eller bare komme med sin mening. Studerer internasjonal markedsføring på BI nå og når jeg er ferdig med bacheloren på BI har jeg tenkt å ta en master på NHH og bli siviløkonom. Hva tenker dere, vil jeg stå sterkt i arbeidsmarkedene med disse to utdanningene? I tillegg blir jeg å benytte alle mulighetene jeg har for utveksling hvor jeg først skal til Frankrike så Canada og Østerrike. Så når jeg er ferdig vil jeg i tillegg beherske 5 språk. Ikke minst er det jo to veldig gode skoler. Så hva tror dere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde ikke studieplanen for Internasjonal Markedsføring dekket opptakskravene til NHH? Mulig jeg tar feil og/eller du har tatt valgfag/ekstra fag for å dekke opp for opptakskravene. Blant annet mangler vel Internasjonal Mrkf. matte, metode, regnskap og mikroøkonomi?

 

Dersom du har dekket kravene i forhold til fag og har godt nok snitt (4,1 var det vel i år) til å komme inn, så stiller du nok sterkt. Hvis du klarer å opprettholde et like godt snitt på NHH som på BI stiller du veldig sterkt. Likevel bør du ikke undervurdere verdien i et godt nettverk og gode kontakter, da dette ofte er det som gir deg jobb.

 

Se opptakskrav til MØA på NHH her: https://www.nhh.no/studier/soknad-og-opptak/opptak-master-i-okonomi-og-administrasjon/

Lenke til kommentar

Du stiller allerede sterkt med en grad fra NHH i det norske arbeidsmarkedet. Andre faktorer som språk, annen utdannelse etc. vil være positivt i søknaden din, og følgelig gi deg bedre sjanser til å komme på intervju.

 

Imidlertid ville jeg først fokusert på om du oppfyller kurskravene som NHH stiller for direkte opptak til masterstudiet, slik som Knewt skriver. Et raskt søk på emneplanen til studiet ditt viser at du mangler flere kurs, slik at disse må tas for å få direkte overgang innvilget.

Lenke til kommentar

Du stiller allerede sterkt med en grad fra NHH i det norske arbeidsmarkedet. Andre faktorer som språk, annen utdannelse etc. vil være positivt i søknaden din, og følgelig gi deg bedre sjanser til å komme på intervju.

 

Imidlertid ville jeg først fokusert på om du oppfyller kurskravene som NHH stiller for direkte opptak til masterstudiet, slik som Knewt skriver. Et raskt søk på emneplanen til studiet ditt viser at du mangler flere kurs, slik at disse må tas for å få direkte overgang innvilget.

Jeg vil nok ikke kunne overføre meg til NHH, så derfor blir jeg å starte helt fra starten av med første 3 år deretter 2 år. Så en helt ny utdanning med andre ord. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...