Gå til innhold

SE z600?


muffins

Anbefalte innlegg

Selv eier jeg en E700 og synes ytreskjermen er et kjempeminus. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant.

Må si meg eni på det punktet. E-700 ser utrolig lekker ut, spesielt når du ser det utrolig rene designet fra siden av tlf. Etter min mening er den bortimot perfekt bortsett fra 2 ting som setter store minus i karakterboken:

 

§1 Den "svarte firkanten" av en dårlig skjerm utenpå tlf (med bedre skjerm hadde telefonen fått et stort hakk bedre utseende på en allerede pen mobil).

 

§2 Blåtann (For alle oss som driver med bærbart datautstyr og lignende, så er det et "must" å ha lettvindt og bra trådløs kommunikasjon).

 

Disse to grunnene gjør at jeg ville satt terningkast 4 på utseende og finesser, og dermed ikke kommer til å kjøpe e-700.

 

Z600 skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, siden jeg ikke har sett den i Norge pr dags dato. Men ut fra bilder virker det som en klump telefon med alle funksjonene jeg er ute etter. Håper det kommer en slank mobil med ze600's finesser så har man nok en sikker testvinner :w00t:

 

Venter spent på fortsettelsen før jeg bytter ut min trofaste 6310. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si meg, har du i det hele tatt prøvd disse to mobil-telelfonene? Du glemmer en svært viktig ting. Som alle andre fargeskjermer som lyser selv, suger E700's ytreskjerm strøm. Dette innebærer at skjermen går over i strømspare-modus etter noen sekunder. Faktisk er ytreskjermen køl svart 99% av tiden, og du må enten åpne telefonen eller holde inn volumknappen på siden for at den skal vise batteri/signalstyrke/klokke og evt. tapte anrop eller melding venter.

 

Hadde det ikke vært for at 256 fargers OLED skjerm selger som hakka møkk til fjortis-generasjonen, hadde all fornuft sagt at Samsung burde valgt en passiv LCD-skjerm ala Z600. Selv eier jeg en E700 og synes ytreskjermen er et kjempeminus. Du verden så mye stiligere og funksjonell denne telefonen hadde vært med en skjerm på utsiden i stedet for en svart firkant.

 

 

Chigu

Hvorfor tror du Samsung har lagd den ytterskjermen da?? Hvertfall ikke for at ungdommer skal syns det er kult of for å selge til dem... E700 er sikkert lagd for eldre mennesker som vil ha taster på størelse med data-tastatur... :p:roll:

 

 

Hvis du syns dette er ett kjempe minus på e700, hvorfor i alverden kjøpte du deg den telfonen da?? :laugh:

Lenke til kommentar

Z600 skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, siden jeg ikke har sett den i Norge pr dags dato. Men ut fra bilder virker det som en klump telefon med alle funksjonene jeg er ute etter. Håper det kommer en slank mobil med ze600's finesser så har man nok en sikker testvinner  :w00t:

:D

 

Panasonic X70 kommer snart på markedet, har det meste utenom Java.

 

Også følger det med et blåtann headset i pakken.. ca 4500,- ++

 

Men så er det ikke SE da :dontgetit:

 

mvh

Kyrre

Lenke til kommentar

Den lille svarte skjermen på e700 er genial! Virker knallbra i sollys og sparer strøm.. Fatter ikke helt hva som er fjortiss fakter med den skjermen.. nyeste teknologien innenfor små skjermer på utsiden av klamshell mobz... fjortiss faktor er deksel skifting med alle regnbuens farger som f.eks på z600 og alle nokia mobiler... Har selv en e700.. kunne godt vært blåtann på den, men kan bruke IR til å koble den opp mot laptoppen.. hadde vært fett med trådløst headsett og ikke vært helt avhengig om at mobben ligger perfekt til Ir mottakeren på pcen, men man kan ikke forlange alt... men en mob til 4500kr burde hatt den lille ekstra funkjsonen samt 1900 nettverk...

Lenke til kommentar

e700 har en OLED skjerm på utsiden...

Det er faktisk en av de første produktene med en OLED skjerm!

Hvis jeg husker rett så er OLED skjerm en skjerm som bruker lyset som finnes i rommet eller noe sånnt.... skikkelig bra!

 

edit:

de er tynnere og vanlighvis lettere

OLED= organic light-emitting diode

Organiske LED har egenskaper som er langt gunstigere enn dagens LCD-paneler. Først og fremst fordi OLED-teknikken gir et display som sender ut lys direkte fra bildepunktene, ikke filtrerer bakgrunnsbelysningen som LCD.

 

Dermed kan et OLED-display gjøres vesentlig tynnere enn LCD, og krever også mindre strøm og lavere spenning.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Vi fikk Z600 i butikken på Fredag 29, og jeg har testa den ganske grundig nå. kul nok, men designet skuffa meg.. Den er klumpete, og ikke så veldig pen. Bruker nå en E700, og må si meg 100 ganger mer fornøyd med den.. Dog, det skal sies, den har ikke blåtann og trippelbånd.. Hadde den hatt det,ville den vært perfekt..

Lenke til kommentar
Har ikke helt forstått problemet her...

 

Syns du det er bedre at ytterskjermen skal være på hele tiden eller er problemet at den også er for liten?? :ermm:

Bruk det lille du har i toppen og tenk litt så skjønner du det nok.

Trokke du har så veldig mye du skulle ha sagt... :roll:

 

dust...

Snakk for deg sjøl. Jeg vet hvertfall hva han mente, noe en eller annen her ikke skjønte. :laugh:

Lenke til kommentar

Snakk for deg sjøl. Jeg vet hvertfall hva han mente, noe en eller annen her ikke skjønte. :laugh:

Se jeg bryr meg!! :scared: (NOT!!) ***LORD...

Hva er problemet ditt?? :angry:

Dette er ett forum man skal diskutere telefoner og si SINE EGENE meninger, ikke ett sted for drittsekker som har ALT FOR LITE Å GJØRE!! (hint, hint)

Lenke til kommentar

Snakk for deg sjøl. Jeg vet hvertfall hva han mente, noe en eller annen her ikke skjønte. :laugh:

Se jeg bryr meg!! :scared: (NOT!!) ***LORD...

Hva er problemet ditt?? :angry:

Dette er ett forum man skal diskutere telefoner og si SINE EGENE meninger, ikke ett sted for drittsekker som har ALT FOR LITE Å GJØRE!! (hint, hint)

Jeg har kommet med mine meninger jeg, faktisk. Du har kanskje ikke sett det? Men du godtar jo ikke andres meninger. Du godtar f.eks ikke at folk syns ytreskjermen er godt nok til sitt formål. Nei, du må ha mega stort ytreskjerm. Hvis jeg er en drittsekk så er du også en drittsekk. Og ja, jeg tror faktisk du bryr deg når du reagerer på den måten du gjør. :laugh:

 

Ivar: Godt sagt! ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk endelig et glimt av Z600 i dag. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe den, men jeg må si jeg ble skuffet. Den er mye større enn det jeg hadde fått inntrykk av ut ifra bilder, og den hadde en skikkelig plastikk-feel. :(

 

Tror jeg venter på Mio eller Motorola telefonene med Smartphone software...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...