Gå til innhold

Kjøp av ny GPU, CPU, RAM og MB


Anbefalte innlegg

Hei, så jeg tenkte å kjøpe ny CPU, RAM og Hovedkort

 

Mine specs nå:

 

-Case: Fractal Design R3 
-GPU: GTX 580 (Hadde 780, men det ble ødelagt og fikk pengene tilbake)
-CPU: I5 2500K
-MB: asus z68 pro gen 3
-8gb Ram
-PSU: Corsair AX760
-cpu kjøler: Noctua NH-U14S
 
Det jeg tenkte å kjøpe var
 
I7 6700K
GTX 1070
 
Er åpen for forslag og trenger mest hjelp til valg av ram og hovedkort.
 
Lurte og på om det er verdt å vente til 7xxx serien til Intel eller ZEN fra AMD ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent og se hva AMD drar ut av hatten. Hvis de endelig kommer med noe som slåss med Intel like godt som i glansdagene så blir det bra. Selvfølgelig må prisen være bra, men jeg tviler på at AMD er så dumme at de priser seg ut, skal de konkurrere så må CPU'ene og GPU'ene være "billige" (og kalde).

Lenke til kommentar

Den 5 Januar starter CES 2017 (Consumer Electronics Show) i Las Vegas, da er det ventet at både Intel og AMD vill annonsere de nye prosessorene sine. AMD vil også forhåpentligvis vise mer av de nye skjermkortene sine, kanskje annonsere de?

 

Når de nye prosessorene/hovedkortene kommer for salg, er ikke klart, men antagelig i slutten av januar, begynnelsen av februar?

 

Når AMD vil slippe skjermkortene sine for salg, er mer uklart, men antagelig ikke så lenge til, januar /februar muligens.

 

Så får du selv bestemmer om du orker å vente. :)

Lenke til kommentar

Den 5 Januar starter CES 2017 (Consumer Electronics Show) i Las Vegas, da er det ventet at både Intel og AMD vill annonsere de nye prosessorene sine. AMD vil også forhåpentligvis vise mer av de nye skjermkortene sine, kanskje annonsere de?

 

Når de nye prosessorene/hovedkortene kommer for salg, er ikke klart, men antagelig i slutten av januar, begynnelsen av februar?

 

Når AMD vil slippe skjermkortene sine for salg, er mer uklart, men antagelig ikke så lenge til, januar /februar muligens.

 

Så får du selv bestemmer om du orker å vente. :)

 

Ja, frister mer å vente å sikre seg litt mer for framtiden evt at i7 6700k går på tilbud eller noe

Lenke til kommentar

Lurte og på om det er verdt å vente til 7xxx serien til Intel eller ZEN fra AMD ?

Det tror jeg definitivt det er. Sandy Bridge har også aldret sakte, og burde takle selv nyere spill temmelig bra. Sånn sett er det ingen hast for deg å oppgradere CPU, og du tåler ihvertfall å vente til litt utpå nyåret så du ser hva som kommer. Blir spennende å se hvorvidt AMD blir konkurransedyktige igjen, og hvordan det evt. påvirker prisene.

Lenke til kommentar

Prosessoren din henger litt etter de nyeste, men hvis du kan overklokke den til 4.4-4.5GHz, så vil du minske gapet mye. Hvis minnet ditt er rundt 1600MHz, så kan du bedre enda litt med å skifte ut det med et nytt sett på f.eks 2133MHz. Usikker på om hovedkortet ditt støtter høyere enn 2200MHz.

 

Så din 2500K kan i grunn leve til neste skifte av prosessorer i 2018 eller så :D

 

Største flaskehalsen er jo skjermkortet ditt, så hvis AMD ikke kommer med de nye skjermkortene sine før i februar/mars, da kan du jo kjøpe et GTX1070 hvis du ikke orker å vente lenger.

Lenke til kommentar

Prosessoren din henger litt etter de nyeste, men hvis du kan overklokke den til 4.4-4.5GHz, så vil du minske gapet mye.

 

Har en stabil overclock som jeg har hatt i noen år nå på 4.3ghz, men går for å bare oppgradere hele pcen når jeg først skal, så ser i januar om det er noe salg og de nye prossesorene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...