Gå til innhold

Første reise til USA, Los Angeles. Trenger hjelp


HT98

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi tenker å reise til Los Angeles i sommer, en 10-dagers reise.

Hvor finner vi billige billetter fra Bergen eller Oslo (helst Bergen)?

 

Vi bryr oss ikke om bosted, og lurer på hva det billigste alternativet blir?

Det må bare være sentralt, og ikke langt unna ''byen''.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere tråder om dette i forumet, søk. 

 

Billige billetter må du lete litt etter, bruk flere søkemotorer (skyscanner, momondo, etc), samt finn.no (reise). Dersom du er under 26, kan du se på ungdomsbillett hos SAS.

 

Hvor du bør bo avhenger av om du/dere skal ha leiebil eller ikke? LA er håpløst reisemål uten bil, LA består av mange "småbyer" som henger sammen til en stor by, som er ca 200 km fra syd til nord.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Tror nok leiebil er et must. Avstandene er ufattelig store. Å kjøre der var ikke noe problem, så lenge en bruker blinklys (meget viktig). Amerikanerne er veldig sivilisert i trafikken, så hvis du blinker og vil skifte fil på motorveien lager de luke til deg. Skiltingen er det ingenting i veien med heller, det nytter ikke å skylde på skiltingen hvis du kjører feil.

 

Bare for å nevne det; min første kjøretur i USA gikk fra et hotell i Hollywood, noen hundre meter og ned på motorveien. Først 4 felt, så 5 og deretter 6 (hver vei). Da kjørte vi til Las Vegas, en tur på ca 550 km. Vi bodde på Stratosphere i Las Vegas, midt i byn. Fra vi kjørte fra hotellet i LA til vi var på Stratosphere brukte vi i overkant av 5,5 timer, inkl stopp for bensin og et måltid på en diner langs veien. Så med andre ord, det er et ganske greit land å kjøre bil i.

 

Da vi var der borte bodde vi ofte på Motel 6, bl.a. i Hollywood. En kjede som finnes overalt i USA. Helt greit, og ikke så dyrt. Verdt å sjekke hvertfall.

 

Ang flybilletter, legg inn adressa di hos de ulike flyselskapene og opprett en bruker. Da får du mail når de f.eks har kampanjer hit eller dit. Plutselig kan det komme et godt tilbud, og det er de som har opprettet bruker som får mail om disse tilbudene først, før tilbudene dukker opp for andre potensielle kunder som bare leter på nettet.

Lenke til kommentar

Hei HT98,

 

som andre skriver er Momondo et godt sted å lete etter flybilletter til USA. Klarer dere å unngå skoleferien så er det jo en del penger å spare på det. Står ikke noe sted hvor gamle dere er.

 

Los Angeles er en av de dyreste byene i USA når det gjelder hotell så spørsmålet er jo hva dere mener med "byen". Downtown syntes jeg personlig er ganske kjedelig og ikke et sted jeg ville bodd, jeg foretrekker Santa Monica ved stranden. Er dere ute etter livet og nattklubber så er det jo Hollywood som gjelder. Et forholdsvis billig motel ikke langt fra Hollywood er Travellodge Hollywood. Ikke noe luksus men ligger rett ved en Metro stasjon så man faktisk kommer seg litt rundt uten bil. Med Metro er det et par stopp til Hollywood og man kan komme seg til både Universal Studios og Downtown. En buss til Santa Monica går også ikke så langt unna.

 

Ellers ville jeg jo personlig leid bil, avstandene er store som sector skriver. Du kan finne en del tips om leiebil i Los Angeles her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...