Gå til innhold

Samsung UE55KS7005 får ikke kontakt med dekoder


Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt ny tv, Samsung UE55KS7005. Har dekoderen T-We Box fra Canal Digital som den kobles til med HDMI. Får da opp feilmeldingen "Kopibeskyttelse (HDCP)" og ingen bilder. Jeg har nå prøvd flere forskjellige HDMI-kontakter og alle mulige innganger, men ingenting hjelper. Har oppdatert programvaren, skrudd av og på osv. Har snakket med kundeservice på Canal Digital og de ser ikke noe feil og ber meg ringe til Samsung. På kundeservice hos Samsung ser de ingen feil og mener det må være dekoderen. Så, hva gjør jeg?

 

Det skal sies at dekoderen fungerer fint med en eldre TV jeg har med samme HDMI-kabel. Etter å ha googlet litt ser jeg snakk om såkalt "handshake"-problem som dette ser ut til å være. Men dette er da en særdeles vanlig/mye solgt TV og en Dekoder som en stor del av befolkningen har. Skulle da tro at disse var kompatibe med hverandre.

 

Må sies at jeg også sliter med å få kontakt med Blu-ray-spilleren og TVen. Kan det være noe feil med denne one connect-boksen til Samsung Tven?

 

Hva ville du ha gjort? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp kjøpt ny tv, Samsung UE55KS7005. Har dekoderen T-We Box fra Canal Digital som den kobles til med HDMI. Får da opp feilmeldingen "Kopibeskyttelse (HDCP)" og ingen bilder. Jeg har nå prøvd flere forskjellige HDMI-kontakter og alle mulige innganger, men ingenting hjelper. Har oppdatert programvaren, skrudd av og på osv. Har snakket med kundeservice på Canal Digital og de ser ikke noe feil og ber meg ringe til Samsung. På kundeservice hos Samsung ser de ingen feil og mener det må være dekoderen. Så, hva gjør jeg?

 

Det skal sies at dekoderen fungerer fint med en eldre TV jeg har med samme HDMI-kabel. Etter å ha googlet litt ser jeg snakk om såkalt "handshake"-problem som dette ser ut til å være. Men dette er da en særdeles vanlig/mye solgt TV og en Dekoder som en stor del av befolkningen har. Skulle da tro at disse var kompatibe med hverandre.

 

Må sies at jeg også sliter med å få kontakt med Blu-ray-spilleren og TVen. Kan det være noe feil med denne one connect-boksen til Samsung Tven?

 

Hva ville du ha gjort? 

 

Siden dekoder fungerer i en annen tv, så ville jeg prøvd andre enheter i tven. PS3/4, PC etc. 

Lenke til kommentar

 

Nettopp kjøpt ny tv, Samsung UE55KS7005. Har dekoderen T-We Box fra Canal Digital som den kobles til med HDMI. Får da opp feilmeldingen "Kopibeskyttelse (HDCP)" og ingen bilder. Jeg har nå prøvd flere forskjellige HDMI-kontakter og alle mulige innganger, men ingenting hjelper. Har oppdatert programvaren, skrudd av og på osv. Har snakket med kundeservice på Canal Digital og de ser ikke noe feil og ber meg ringe til Samsung. På kundeservice hos Samsung ser de ingen feil og mener det må være dekoderen. Så, hva gjør jeg?

 

Det skal sies at dekoderen fungerer fint med en eldre TV jeg har med samme HDMI-kabel. Etter å ha googlet litt ser jeg snakk om såkalt "handshake"-problem som dette ser ut til å være. Men dette er da en særdeles vanlig/mye solgt TV og en Dekoder som en stor del av befolkningen har. Skulle da tro at disse var kompatibe med hverandre.

 

Må sies at jeg også sliter med å få kontakt med Blu-ray-spilleren og TVen. Kan det være noe feil med denne one connect-boksen til Samsung Tven?

 

Hva ville du ha gjort? 

 

Siden dekoder fungerer i en annen tv, så ville jeg prøvd andre enheter i tven. PS3/4, PC etc. 

 

Har som sagt prøvd blu-ray-spiller i Tven. Funker ikke!

Lenke til kommentar

Du sier du har prøvd forskjellige HDMI kontakter, da regner jeg med at du mente: prøvd forskjellige HDMI kabler?

 

Ikke alle HDMI kabler støtter 4k, for at du skal få full unytte av TV din så holder det med at kabelen din er godkjent: HDMI High Speed.

Jeg sier ikke at den eksisterende HDMI kabelen din ikke funker på det nye TV, nei nei... jeg bare gir deg tips.

 

Rar problem du har, håper du løser. La oss vite hvordan og hva du kom frem til hvis du får løst problemet.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...