Gå til innhold

Nå kan norske F-16-flygere skyte med samme missil mot luft- og bakkemål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig Speiselt klap klap. du kan også skjute tanks kuler på fly men det er veldig vanskelig og treffe. alt det her handler om er ju targeting system./ speed av racketen eneste det her gjør ju at du redesure kostanadene men og bare ha en type missiel spørsmålet er ju om det kommer till og være like bra for bakke og fly.

Lenke til kommentar

fungerer sikkert supert mot "soft targets" men "hard targets" tror jeg fremdeles krever ting som hellfire eller maverick.

Jojo. Men hvar ikke dette fult Mulig fra tidligere? som du ser i videon går den jo misslen etter Varme(fins ju flere ting da). Da er du jo bare treff sikkerheten som har forbedres . noe som gjør det enda mindre spesielt om den ikke gikk i fra 40% till 99%. Nesten ingenting og Skrive om Synes Jeg. annet en Propaganda

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

fungerer sikkert supert mot "soft targets" men "hard targets" tror jeg fremdeles krever ting som hellfire eller maverick.

Jojo. Men hvar ikke dette fult Mulig fra tidligere? som du ser i videon går den jo misslen etter Varme(fins ju flere ting da). Da er du jo bare treff sikkerheten som har forbedres . noe som gjør det enda mindre spesielt om den ikke gikk i fra 40% till 99%. Nesten ingenting og Skrive om Synes Jeg. annet en Propaganda

Det er absolutt verd å skrive om. Å bruke luftmissiler mot bakkemål er ikke bare en nyhet i seg selv, men det tilfører jagerflyene mer fleksibilitet når de skal gjennomføre skarpe oppdrag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

fungerer sikkert supert mot "soft targets" men "hard targets" tror jeg fremdeles krever ting som hellfire eller maverick.

 

vel det er nå flere missiler på markedet med en diameter på 10,5 cm som har en panser penetrerende effekt på +550 mm. så hvis IRIS-T klarer å bryte igjennom en + 2 cm panser, ja da holder det nok mot de aller fleste mobile mål. Ikke mange mobile mål som har så mye armering i "taket"... "vanlig" 25 mm ammo klarer vel ca 15-20 mm. panser på kort hold. Så de trenger nok ikke være så veldig "soft" disse målene, for at IRIS-T skal kunne gjøre jobben tror jeg. En Leo eller tilsvarende vil vel være litt i meste laget vil jeg anta...Det finnes vel en god del "mindre" mål, som kan ha bruk for en litt mindre missil også. Med 3x lydens hastighet og +25 km rekke vidde fra luften, så blir nok dette en rimelig farlig missil for en fiende vil jeg tro. Hvordan tror du en liten 25 fots båt med en god og varm påhengs motor vil "takle" en slik missil ?

Lenke til kommentar

Det er vel få moderne militærvesener som legger stor vekt på pansring som beskyttelse, bortsett fra større landfarkoster og permanente sentraler så baserer man seg hovedsaklig på å unngå å bli oppdaget, med egen ildkraft som andrelinjeforsvar. I det scenariet vil de aller fleste mål i en krigssone kunne behandles effektivt med enkle høyeksplosiver.

Lenke til kommentar

 

fungerer sikkert supert mot "soft targets" men "hard targets" tror jeg fremdeles krever ting som hellfire eller maverick.

vel det er nå flere missiler på markedet med en diameter på 10,5 cm som har en panser penetrerende effekt på +550 mm. så hvis IRIS-T klarer å bryte igjennom en + 2 cm panser, ja da holder det nok mot de aller fleste mobile mål. Ikke mange mobile mål som har så mye armering i "taket"... "vanlig" 25 mm ammo klarer vel ca 15-20 mm. panser på kort hold. Så de trenger nok ikke være så veldig "soft" disse målene, for at IRIS-T skal kunne gjøre jobben tror jeg. En Leo eller tilsvarende vil vel være litt i meste laget vil jeg anta...Det finnes vel en god del "mindre" mål, som kan ha bruk for en litt mindre missil også. Med 3x lydens hastighet og +25 km rekke vidde fra luften, så blir nok dette en rimelig farlig missil for en fiende vil jeg tro. Hvordan tror du en liten 25 fots båt med en god og varm påhengs motor vil "takle" en slik missil ?

 

Båten må ha selveste Stalin på seg får misslen er verdt båten. +550 mm RHA. . med tanke På IRIS-T er HE fragmentation funker det nok bå biler og lette armored cars. armering på toppen bruke og lige i fra 20-40mm RHA viss vi tenker rent stål her. som oftest ikke er i bruk på moderne stridsvogner. men jeg lurer hva hindret pilotene og locke fra tilidere tider?. 

Lenke til kommentar

Det er vel få moderne militærvesener som legger stor vekt på pansring som beskyttelse, bortsett fra større landfarkoster og permanente sentraler så baserer man seg hovedsaklig på å unngå å bli oppdaget, med egen ildkraft som andrelinjeforsvar. I det scenariet vil de aller fleste mål i en krigssone kunne behandles effektivt med enkle høyeksplosiver.

Spørs Veldig om du Sløss i irak Eller mot en moderne hær. 2 eksempler som landt som har valgt Armour over mobility i sine tank design er England og Isreal. ikke at isreal har noe valg begrunn av mangel på menn som kan sendes in. eneste grunnen vi har Leopard er vel mindre at det har mere kraftigere motor. En britiske Challanger 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...