Gå til innhold

kan dere velge en center højttaler til meg


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en center højttaler som skal koste maks 1000kr. kan dere hjelpe meg og finne en.

 

-den skall passe til en sony 5*80watt reciver.

-den skal kune gå helt ned til 50-60Hz.

-størelse har ikke noe og bety.

-så bra lyd kvalitet som mulig

-den skal kunne gjengi realistiske stemmer.

-kiie ta hensyn av de andre højttaleren i systemet.

 

Jeg har ike så mye greie på lyd og dette med højttalere så jeg håper dere kan hjelpe meg. Takk for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor elendig er de i forhold til pris du kan sefølgelig ikke samenligne med højttalere til 1500. og nor du sier elendig, hva gjør de til elendige, skurer lyden, lager den bare grøtette stemmer, er det dårlig bass. kan ikke du forklare nermere hvorfor du syntes de er dårlige, å har du akkurat hørt monitor center højttaleren.

Endret av mX mann
Lenke til kommentar
jeg har ikke hørt monitor centerhøyttaleren men jeg har hørt mange andre og jeg synes stemmene er svake når du ser på film og de spiller heller ikke noe høyt.

men det er ditt valg, det er du som skal ha centerhøyttaler ikke meg!

eltax er kjent for lav pris IKKE lydkvalitet

Der understreket du faktisk poenget mitt. Du har ikke hørt høyttaleren, men du skrev som om du hadde hørt den. Det innlegget du nettopp skrev er det mest iformative du har skrevet så lant i denne tråden. Du sier du ikke har hørt akkurat den høyttaleren mX mann spørr om, men har hørt andre fra samme fabrikant. Det gjør ikke mX mann noe særlig klokere.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke en billig senter!

 

Hvis de andre høyttalerne dine er av bra kvalitet så vil en billig senter ødelegge! Den vil ikke greie å henge med på høyt volum. Spar pengene til du har råd til en senter tilsvarende fronthøyttalere, eller spar dem til en sub! Min Mission-senter til 1700kr var ikke i bruk mange ukene. Spilte mye høyere og renere med forsterkeren innstilt phantom (fronthøytt. simulerer senter). Mistet kanskje noe "retning" på stemmer, men lydkvaliteten ble bedre.

 

Hvis de andre høyttalerne dine ikke er særlig bra, så spar 1000 lappen til du har råd til f.eks bedre fronthøyttalere.

 

Konklusjon, en billig senter i et bra anlegg ødelegger. Hvis anlegget ditt er billig så hadde jeg heller oppgradert eksisterende komponenter enn å utvide!

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...