Gå til innhold

Stillits, - stadig oftere å se på fórplassen ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fuglen er helt toppers, men jeg ville forsøkt å rydde litt med klonern. Mvh Gunnar

Hei, Gunnar.

Mange takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding !

Jeg er i utgangspunktet tilbakeholden med å bruke kloneverktøyet i Photoshop, men synes det er OK å fjerne elementer som ikke "hører hjemme" i bildet, - som f. eks. reflekser.

På dette bildet har jeg likevel fjernet greiner og blader som jeg syntes virket forstyrrende.

M v h

Albert.

Skrevet

Send en hjem til meg for jeg mangler denne i serien - og har faktisk aldri sett den i levende live heller - bare på bilder.

Tillater meg å pirke litt idag da jeg nevner en pitteliten sak i venstrekanten og at jeg godt kunne tenkt meg å fjerne de to som stikker opp fra nedre ramme til venstre i bildet også.

Fint å finne litt å pirke på hos deg så kommentarene ikke blir blåkopier av hverandre på dine vanligvis prikkfrie fugleportretter.

Roar

Gjest Slettet+0987123
Skrevet

Nydelig bilde .

Flott komposisjon, fargerik og skarp og med en dus og fin bakgrunn.

Mvh

Alec

Skrevet

Send en hjem til meg for jeg mangler denne i serien - og har faktisk aldri sett den i levende live heller - bare på bilder.

Tillater meg å pirke litt idag da jeg nevner en pitteliten sak i venstrekanten og at jeg godt kunne tenkt meg å fjerne de to som stikker opp fra nedre ramme til venstre i bildet også.

Fint å finne litt å pirke på hos deg så kommentarene ikke blir blåkopier av hverandre på dine vanligvis prikkfrie fugleportretter.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv kritikk !

Da har jeg lagt ut en versjon der de to greinene nede til venstre er fjernet, og bildet ble bedre, - så takk !

M v h

Albert.

Skrevet

Her støtter jeg Gunnar sin kommentar, har også tilgode å se denne live her i landet.

Mvh Oddmund

Hei, Oddmund.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Stillits er i ferd med å bre seg utover "det ganske land", så det er vel bare et spørmål om tid før den blir observert

på Sunn- og Nord-Møre, også.

M v h

Albert.

Skrevet

Flott igjen av stillitsen. Du fikk ett renere inntrykk av å fjerne de to grenene, som Roar nevnte. Er det sommer bilder, mye løv på greinene? :)

Skrevet

Herlig lys og farger på stillitsen. Har ikke sett den på vårt fuglebrett/oppheng. V2'ern ble renest og penest.

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig kommentar !

Ja, - versjon 2 ser mer "ryddig" ut.

M v h

Albert.

Skrevet

Det er vist ikke fingeren man skal tage frem foran dens meget spidse næp..super fint fugle portræt..smukt ser det ud mvh Sus

Hei, Sussss.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Stillitser er gjerne fredsommelige, men blir de terget av andre fugler på fórplassen, kommer det litt hissige "finkegemyttet" fram, og da setter de seg i respekt omgående !

M v h

Albert.

Skrevet

V2 ble slik jeg ønsket. Jeg har heller ikke sett denne live. Dyktig etterbehandling! Mvh Gunnar

Hei, Gunnar.

Ja, du var jo tidlig inne med forslag om å klone vekk forstyrrende elementer, - et godt råd, - takk !

M v h

Albert.

Skrevet

Flott igjen av stillitsen. Du fikk ett renere inntrykk av å fjerne de to grenene, som Roar nevnte. Er det sommer bilder, mye løv på greinene? :)

Hei, MotoG.

Mange takk for hyggelig kommentar !

Ja, jeg er enig i at det var riktig å bruke kloneverktøyet på noen av greinene.

Bildet er for øvrig tatt 13.november i år, og da var det fortsatt en del blader på trær og busker.

M v h

Albert.

Skrevet

Her er nydelig bilder Albert, V2 like jeg best men den andre er kjempebra også. ;-)

Hei, Jimmyag.

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding !

Versjon 2 ble bedre etter at noen greiner ble klonet vekk, og de fleste vil nok foretrekke den utgaven.

M v h

Albert.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...