Gå til innhold

Macbook pro vs hp zenbook til videoredigering


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Bærbar pc dedikert til videoredigering.

Vi skal ha en (jobb)bærbar pc eller macbook dedikert til å kunne drive spesifikt med videoredigering uten problemer med lagg/heng.

Vi er bundet av innkjøpavtale:

Jeg har funnet denne som bærbar pc:

https://eshop.atea.com/no/product/hp-zbook-15u-g3-mobile-workstation/?prodid=3284938&category=PC+-+Server%2FB%C3%A6rbare+PCer%2FUltrab%C3%B8ker

Tenker å oppgradere med ram til 16 Gb ved kjøp.videored.program er tenkt pinnacle til maks 2 laken. Andre forslag?

Evt. en macbook pro som vil klare tilsvarende oppgaver til ca. 12-14 000 eks moms (oppgradere ram her også om mulig)

Den bør kunne bruke dette programmet: https://itunes.apple.com/no/app/final-cut-pro/id424389933?mt=12

https://eshop.atea.com/no/product/apple-macbook-pro-with-retina-display/?prodid=3457473&category=PC+-+Server%2FB%C3%A6rbare+PCer%2FB%C3%A6rbare+PCer%2FMacBook+og+MacBook+Pro

Intel Iris Graphics 540 vil dette være nok?

 

Videoene er primært filmet av et vanlig videokamera som filmer/lagrer videoene i videoformat MP4, ( rammebredde 1920 og bildehøyde 1080, totalbithastighet 16451 kbps og frekvens 25 bilder/sekund)

 

Om pris blir noenlunde likt på disse, hva anbefales?

Mac eller pcen? Er ikke bundet til mac eller pc. Videre vil begge klare videoredigering uten problem?

 

Trenger ikke vente på nyeste macbook med touch bar altså.

Endret av Zungam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Final Cut Pro er nok mye bedre enn Pinnacle, så jeg ville helt klart vurdert mac. Adobe har jo Premiere også, som fungerer på både mac og PC, men det koster vel et fast beløp i måneden nå.

Ol, men vil denne macbooken med 16gb klare videoredigeringen uten problem med i5 prosessor og iris 540 skjermkort?

Lenke til kommentar

 

Final Cut Pro er nok mye bedre enn Pinnacle, så jeg ville helt klart vurdert mac. Adobe har jo Premiere også, som fungerer på både mac og PC, men det koster vel et fast beløp i måneden nå.

Ol, men vil denne macbooken med 16gb klare videoredigeringen uten problem med i5 prosessor og iris 540 skjermkort?

 

Det skal den klare helt fint. Jeg kjenner folk som kjører Final Cut Pro på macbook air uten megatrøbbel, og det der er jo en vesentlig raskere maskin. 15" Retina-modell er jo et godt hakk bedre enn den første du linket til, og større skjerm og oppløsning er helt klart en fordel. Den vil jeg varmt anbefale.

Lenke til kommentar

Da var jeg også inne på apple:

 

Maskinvare (13-tommers MacBook Pro – stellargrå)

2,0 GHz tokjerners Intel Core i5-prosessor, Turbo Boost opptil 3,1 GHz

16 GB 1866 MHz minne

256 GB PCIe-basert SSD

Intel Iris Graphics 540

Bakbelyst tastatur (norsk) og brukerhåndbok (norsk)

To Thunderbolt 3-porter

Force Touch-styreflate

Tilbehørsett

Programvare (13-tommers MacBook Pro – stellargrå)

macOS Sierra

Bilder, iMovie, GarageBand

Pages, Numbers, Keynote

Final Cut Pro X

 

Denne regner jeg også med bør fungere greit da;)

Lenke til kommentar

Maskinvaremessig fungerer det jo utmerket, men de splitter nye Macbook Pro er veldig idiotiske mtp tilkoblingsmuligheter, uten at de er spesielt mye raskere enn utgående modell. Du får mye mer for pengene, og en veldig mye mer praktisk maskin, om du kjøper utgående modell som har egen port for lading, kortleser, 2x usb og 2x thunderbolt og HDMI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...