Gå til innhold

kan jeg gå VG på nytt?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Lang historie kort. Jeg gikk tre år på studiespesialisering og angrer veldig. har en del fag som ikke er bestått , og ønsker meg tilbake til VGS der jeg kan gå noe jeg interesserer meg for og ønsker å jobbe som. 

 vil begynne på VG1 helse men da må jeg vente helt til sommeren for å faktisk søke. Har jeg noen rettigheter til det? atlså jeg ve jeg har mistet ungdomsretten men om det vil være en sjansfor meg å søke(jeg vet jeg kan søke) og faktisk klare det. Jeg er 19 år i år, er jeg da for gammel?

Håper på gode svar og kanskje noen erfaringer dere vet om. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har ungdomsretten så kommer du bare i andre rekke. Du har ikke en spesiellt dårlig sjanse for å få plass hvis du er fleksibel på skolene med faget, altså at du tar plassen du får der det er ledig. Er du "låst" til en skole så minsker sjansene selvfølgelig.

 

Edit; Det skader ikke å søke og hvis dette er noe du vil så er det dumt å ikke prøve. Anbefaler å dra til en rådgiver på en eller annen VGS, de bør kunne hjelpe deg.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har ungdomsretten så kommer du bare i andre rekke. Du har ikke en spesiellt dårlig sjanse for å få plass hvis du er fleksibel på skolene med faget, altså at du tar plassen du får der det er ledig. Er du "låst" til en skole så minsker sjansene selvfølgelig.

 

Edit; Det skader ikke å søke og hvis dette er noe du vil så er det dumt å ikke prøve. Anbefaler å dra til en rådgiver på en eller annen VGS, de bør kunne hjelpe deg.

tusen takk for svar, så altså har du hørt om noe sånt lignende situsasjon hvor det har fungert for en når det gjelder å søke og komme seg inn?:) og bare lurte på hva du mente med "låst" til en skole?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...