Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pano soltak fungerer ikke lenger! Selv etter service på 77 tusen km


ItsAllGood

Anbefalte innlegg

Hei forum!

Jeg blir gæren, skal aldri ha Audi mer. Kjøpte bilen i januar 16 og det har bare vært problemer med den.. har blitt brukt ca 120 tusen+ på den siden (motorhavari, reg kjede røyk). Når er det værste fikset. Men etterfulgt av det, fungerer plutselig ikke soltak lenger!

Jeg er 99% sikker at det er feil i soltak mekanismen og ikke elektrisk. Skal ikke babble mer om dette.

Jeg vet at pano soltak kommer til å kose MYE å fikse, dersom det går i stykker, men har de rett å punge ut 20-30 tusen kr fra meg selv etter å ha soltak service på den på 77 tusen km? (Bilen har gått nå 112 tusen km, soltak service tatt i 07.2014)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert motorhavariet er årsaken til at soltaket ikke fungerer.

 

Du har en bil som er utenfor garanti(?). Da kan de gi deg et tilbud på reparasjon til den prisen de vil ha.

Det at den evt. defekte delen er en del av soltaket som hadde service for flere år siden har ingenting å si.

VW forhandlere er kjent for å være dyre på reparasjoner.

 

Trenger soltaket å fungere?

 

 

Hilsen en som aldri kommer til å kjøpe et VAG-produkt igjen.

Lenke til kommentar

Har erfart en gang på jobb på en Audi A4 hvor soltaket ikke åpnet seg, var tannhjulet til motoren som knakk i 2.

 

Det morsomme - Ikke mulig å få kjøpt tannhjulet løst. Ble ny motor til ca 6000 kr. Vi skiftet den gratis, da den hadde bruktbilgaranti. Tror det var 2-3 timers jobb.

 

Hadde jeg regnet delepris på bare tannhjulet - Maks 100kr. Ca 50% større i diameter enn iPhone sin hjemmeknapp liksom lol  :lol:

 

Men du har vel hatt servicer og sånt hos Møller - og hvis bilen er ny fra dem, litt goodwill får de regne med...

Lenke til kommentar

HAHA, goodwill, jeg tror ikke de vet hva det er en gang.

Min motor ble havarert pga den kjente oljefeilen, som betyr å bygge motoren på nytt, goodwill? Ikke 1kr avslag.

Jeg undersøkte soltaket, og nei, det var ikke motoren som jeg håpet på. Det var kjedet. Som betyr at jeg må ha helt ny soltakramme. Tviler sterkt på at de som jobber der ikke en gang gidder å bruke dems mekaniker-ferdigheter og forsøke å reparere delen som er ødelagt.

Men det er en del som ikke kan fås separat etter research.

 

Bil er utenfor garanti ja, og jeg kommer til å besøke min lokale møller forhandler å spørre hvor mye dette vil koste. Tipper 23 tusen.

Soltak må fungere, derfor jeg kjøpte bil med soltak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...