Gå til innhold

Telefon skal på reparasjon for tredje gang. Heve kjøpet nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.

 

For når den har vært sendt inn to ganger tidligere uten at de har funnet noe feil med dem, men når vi får den så er det problemer. Det er snakk om dekningen. 

 

Den forsvinner og kan være borte i flere titalls minutter før den kommer tilbake. Noen ganger må telefonen skrus av og på for at du skal få dekning igjen.

 

Elkjøp mener det er lokalt dårlig dekning, men det er ikke dekning i Moss eller i Fredrikstad. Vi har byttet sim kort og prøvd sim kortet i andre telefoner UTEN å få noen som helst problemer. De eneste de gjør er å oppdatere og ta en reset.

Lenke til kommentar

Ja.

 

For når den har vært sendt inn to ganger tidligere uten at de har funnet noe feil med dem, men når vi får den så er det problemer. Det er snakk om dekningen. 

 

Den forsvinner og kan være borte i flere titalls minutter før den kommer tilbake. Noen ganger må telefonen skrus av og på for at du skal få dekning igjen.

 

Elkjøp mener det er lokalt dårlig dekning, men det er ikke dekning i Moss eller i Fredrikstad. Vi har byttet sim kort og prøvd sim kortet i andre telefoner UTEN å få noen som helst problemer. De eneste de gjør er å oppdatere og ta en reset.

 

Hvilken operatør?

 

Forsvinner dekkningen helt?

Om du har en android telefon (fungerer sikkert på iphones også), så forsøk og aktivere "Bare 3G" eller "3G/2G" som på bildet under her:

 

8OkMCEo.png

 

Om det fungerer da er det pga telefonen får inn svake signaler fra 4G nettet, og vil bruke dette fremfor 3G.

Da vil du få problemet som du beskriver.

 

Man kan ikke heve kjøpet uten videre dersom ikke verkstedet finner noe feil på telefonen.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Måtte sende telefonen min inn 3 ganger for å rette opp samme feil, hvor de ikke fant feilen etter 2 ganger. Snakket med personellet i butikken og de sa den måtte sendes inn 3 ganger, hvor de krevde Swap/kassering siste gangen. Selvsagt fant de feilen 3 gangen. Hadde håpet på at de ikke fant feilen så jeg kunne hevet kjøpet og aldri mer kommet tilbake til butikken, men fikk en ny en isteden. Skal sies at feilen hadde blitt oppdaget første gangen om ikke personellet i butikken hadde vært inkompetent.

Lenke til kommentar

 

Hadde håpet på at de ikke fant feilen så jeg kunne hevet kjøpet og aldri mer kommet tilbake til butikken, men fikk en ny en isteden.

 

om de ikke hadde funnet noe feil så hadde du jo ikke fått noe tilbake..? annet en kanskje regning fra verksted.

 

 

 

Hvis de ikke finner en feil så sender de jo den tilbake, de kasserer ikke en fullt fungerende telefon vil jeg tro

Lenke til kommentar

 

Les hva du selv har skrevet i første posten du. har verken tid eller ork til å prøve å omvende en kverrulant :) god helg

Les under..

Hadde håpet på at de ikke fant feilen så jeg kunne hevet kjøpet

 

Finner de ikke feil, så kan du ikke heve kjøpet sånn uten videre.. vanskeligere er det ikke :) god helg.

Lenke til kommentar

 

Les hva du selv har skrevet i første posten du. har verken tid eller ork til å prøve å omvende en kverrulant :) god helg

Les under..

Hadde håpet på at de ikke fant feilen så jeg kunne hevet kjøpet

 

Finner de ikke feil, så kan du ikke heve kjøpet sånn uten videre.. vanskeligere er det ikke :) god helg.

 

 

 

 

i dette tilfellet kunne jeg gjøre dette da feilen var bevitnet av butikkpersonellet gjentatte ganger. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...