Gå til innhold

[Løst] Kjøpe nytt eller selge?


Anbefalte innlegg

Hei folkens jeg trenger litt hjelp, jeg vurderer og bygge ny pc men jeg vurderer også og selge/fornye den jeg bruker i dag ved og kjøpe nye deler og bytte om, jeg bruker pcn til kun gaming og jeg ligger litt etter grafikk messig på di nye spilla som kommer i dag og fremover

 

Dette er hva jeg har i dag:

 

INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY

INTEL 520 SERIES 2.5" 240GB SSD SATA/600 MLC 25NM BULK

GIGABYTE GEFORCE GTX 680 SO 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP

CORSAIR AX 860W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL10 (2X8GB)

ASUS P8Z77-V LE PLUS Z77 S-1155 ATX IVY

 

Så hva er lurest bygge helt ny pc eller og bytte ut div deler og fornye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En lett overklokk og ny GPU bør holde, hvis det ikke blir bra nok så kan du bare slenge inn den gamle GPU'en og selge.

 

1060/1070 er de  GPU'ene som anbefales, har du lyst til å slå på stortromma så kan du gå for et 1080.

 

Edit; En helt ny maskin med 1060 blir rett over 10K, 1070 rett rundt 15K og 1080 rundt 20K. Veldig grovt regnet og med utgangspunkt i dyrere CPU med dyrere GPU.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Hva mener du med normal? Stock kjøleren som følger med CPU'ene til Intel er søppel. Hvem kjøler bruker du nå?

 

ASUS Strix og MSI Gaming er mye anbefalt, men det er litt hipp som happ på 10-serien da de stort sett klokker bra alle sammen :)

Ja det er stock kjøreren som følgte med cpu når jeg kjøpte den, men da skal jeg kjøpe ny vifte og overklokke litt +skjermkort, se om ikke det vil bli bedre, takker så mye for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...