Gå til innhold

Kjøpe Hardware fra utenlandsk butikk smart?


Lero1515

Anbefalte innlegg

Hei hei!  Jeg er en 14 år gammel data geek og jeg har planer om å kjøpe ny pc til konf

 

Sammenlignet litt priser og slikt på norske nettbutikker og diverse nettbutikker ifra amerika (new egg osv)    Og jeg ser at prisene for data komponenter er en god del billigere i utlandet så det jeg lurte på er om noen har erfaringer med det å kjøpe data komponenter ifra utlandet

 

hvordan er garantien dersom noe blir ødelagt? Blir det ekstra med toll og slikt? Har du opplevd at windows ikke har støttet diverse "region locked content" forgrunna du har komponenter ifra utlandet? 

 

Takk for alle svar! Gjerne gi forslag til nettbutikker med lav pris også

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Du kan jo starte med å legge 20% moms på alt over 350kr (usikker på tollgrensen) + gebyr for fortollingen, hvor prisen varierer avhengig av hvem mottakeren er her hjemme. Og i tillegg så får du dårligere garantier samt mye mer slit bare for å få returnert varene hvor du må tolle de ut igjen for så måtte betale moms og gebyr på erstatteren når og om du får returen godkjent. Nei, bruk heller 500kr ekstra, støtt norske arbeidsplasser og nyt norsk kjøpslov :thumbup:

Lenke til kommentar

Garanti dersom noe blir ødelagt: Ja, 1 eller 2 år. Men kostnaden for å sende det til USA er ofte mer enn verdien på produktet.

Blir det ekstra med toll og slikt: Ja, det blir moms på varer og frakt + tollbehandlinsgebyr dersom du handler for over 350 kr.

Region lock du snakker om har jeg ikke hørt om.

Jeg vil ikke anbefale noen å handle fra utlandet, det blir mye frakt og du står i realiteten helt uten forbrukerrettigheter.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Newegg så sender de ikke til Norge. Men som det er nevnt ovenfor, det tilkommer andre kostnader. jeg bestilte nettopp kabler og kabel kammer fra utlandet siden det var vanskelig å få hvite kabler som passer til evga psu'n samt at jeg ikke fikk tak i kabel kammer lokalt.

 

(skulle gjerne sett litt mer utvalg lokalt )

Endret av hberg1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...